Producătorul bulgar de încălțăminte pentru copii Kolev & Kolev pregătește intrarea în România și țintește să ajungă, în trei ani, la aproximativ 10 magazine pe piața românească. Pentru a finanța extinderea, compania din țara vecină are în plan o ofertă publică inițială (IPO), prin care speră să atragă 2 milioane de leva (1 milion de euro).
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Din suma totală, circa 1,2 milioane de leva (peste 600.000 de euro) vor merge către finanțarea extinderii în România.
Compania, o afacere de familie, este lider în Bulgaria la producția de încălțăminte pentru copii, având magazine proprii în Sofia, Burgas și Plovdiv, parteneriate la nivel național cu alți aproape 50 de comercianți și contracte de livrare în Cehia, Ungaria, Lituania, Macedonia, California (SUA).
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Ivan Kolev, CEO
Capacitatea de producție a Kolev & Kolev este de 100.000 de perechi de încălțăminte pe an, însă, având în vedere dimensiunile pieței din Bulgaria, compania se limitează la jumătate din producția potențială.

Un studiu realizat de compania bulgară a relevat faptul că România nu are o marcă locală puternică pe segmentul articolelor de încălțăminte pentru copii, deși piața locală este mai mare decât cea din Bulgaria.
În acest context, Kolev & Kolev vrea să deschidă, în următorii trei ani, 8-10 magazine în România.
Compania Kolev & Kolev a fost înființată în 1996, ca retailer, și a început producția proprie în 1998. Recent, compania a renunțat complet la comercializarea altor branduri, concentrându-se exclusiv pe vânzarea de articole sub marcă proprie.