În primele nouă luni ale anului, Carrefour România a înregistrat vânzări de 2,29 miliarde de euro, în creștere cu 1,9% în termeni comparabili, raportat la perioada similară din 2024.
VEZI AICI ULTIMA ORĂ Carrefour a început demersul pentru a ieși din România
De ce este important Până acum, conform celor deja știute din piață, Carrefour doar a analizat o eventuală ieșire de pe piața locală, alături de alte țări - informații pe care grupul nu a dorit să le comenteze -, acesta fiind însă primul demers concret relatat în vederea unui exit.
De asemenea interesant Carrefour a intrat în România în 2001 - la inaugurarea primului magazin, din cartierul bucureștean Militari, fiind prezent chiar premierul de atunci, Adrian Năstase - fiind unul dintre primii retaileri moderni care au pus România pe harta afacerilor lor.
Mesajul Carrefour transmis Profit.ro
"La jumătatea procesului de implementare a planului strategic Carrefour 2026, și ca răspuns la schimbările din piață, Grupul a desfășurat o analiză a portofoliului de activități, a tuturor verticalelor de business și modelelor organizaționale.
În primele nouă luni ale anului, Carrefour România a înregistrat vânzări de 2,29 miliarde de euro, în creștere cu 1,9% în termeni comparabili, raportat la perioada similară din 2024.
Carrefour își menține în continuare poziția solidă pe piață și atrage clienți prin ofertele și politicile sale adaptate contextului economic. De la începutul acestui an, compania a continuat programul de reduceri pe termen lung, care include până la 2.000 de articole la preț redus, consolidându-și astfel poziția de partener de încredere pentru clienți.
Inițiativele recurente, precum Bucuria începe cu prețuri mici, cataloagele săptămânale de oferte și reducerile constante din platforma de loialitate Act for Good sunt concepute pentru a aduce valoare și accesibilitate fiecărui client.
Un alt exemplu concret este și inițiativa de sprijinire a clienților în contextul modificărilor măsurilor fiscale, prin care aceștia pot primi înapoi de două sau chiar trei ori valoarea TVA-ului pentru produsele ale căror prețuri au fost majorate.
În prezent, compania derulează o nouă campanie exclusivă în platforma Act for Good, cu până la 1.000 de produse la preț redus între 10% și 20%, accesibile prin scanarea codului AFG din aplicație.
Grupul continuă implementarea planului strategic în România, care vizează deschiderea a peste 30 de magazine noi în 2025, dezvoltarea segmentului de comerț online și consolidarea parteneriatelor locale cu producătorii români, având deja o rețea puternică de 1.500 de parteneri locali. De altfel, la nivelul întregii rețele de furnizori, 93% sunt companii românești, sprijinind economia locală", este mesajul retailerului, în care nu se neagă informația privind lansarea primelor demersuri pentru vânzarea afacerii din România.
Retailerul francez Carrefour se pregătește să-și vândă magazinele din România.
Deocamdată, a renunțat deja la un mare magazin. Pe 24 septembrie, La Cocoș a deschis cel de-al cincilea Hypermarket, la Pitești, în cadrul Centrului Comercial Supernova, în locul fostului magazin Carrefour, situat pe DN65B, comuna Bradu.
Retailerul francez a angajat o bancă de investiții pentru a evalua apetitul cumpărătorilor, deoarece dorește, de asemenea, să se retragă din Argentina și Polonia.
"Carrefour trece printr-o serie de proiecte de dezinvestire. Anul acesta, retailerul a demarat o revizuire majoră a portofoliului care va duce la o reducere a domeniului său de activitate.
În Italia, tocmai și-a vândut rețeaua de 1.200 de magazine (inclusiv 900 de francize) către New-Princes Group.
O ieșire din Polonia și Argentina este, de asemenea, în plan: Carrefour a mandatat JP Morgan să-și vândă operațiunile din primele, în timp ce Deutsche Bank a fost chemată să ajute în cea de-a doua.
Dar, conform informațiilor noastre, grupul condus de Alexandre Bompard nu intenționează să se oprească aici. A decis să-și vândă magazinele din România. Banca de investiții a BNP Paribas a fost angajată drept consultant pentru acest proiect, așteptat cu nerăbdare de piață de câteva luni", anunță media franceză.
Vânzările au crescut, în termeni comparabili, cu doar 0,2% în trimestrul al treilea raportat la același interval din 2024, până la 773 milioane de euro (TVA inclus). Vânzările organice au scăzut cu 0,5%.
Retailerul francez spune că piața românească este afectată de măsurile de austeritate implementate începând din vară, care au impact asupra încrederii consumatorilor.
În trimestrul similar din 2024, vânzările Carrefour în România au urcat cu 1,5% în ritm anual, “într-o piață dinamică, cu trafic crescut, o creștere a coșurilor de cumpărături și volume pozitive pe parcursul trimestrului”, după cum a transmis atunci grupul.
Carrefour a obținut vânzări de 2,29 miliarde de euro în România după primele nouă luni ale anului, în creștere cu 1,9% în termeni comparabili (+1,8% organic) raportat la perioada similară din 2024.
România a devenit a patra mare piață europeană în funcție de vânzări pentru retailer, după Franța, Spania și Belgia, în urma exit-ului francezilor de pe piața italiană, în luna iulie.
Potrivit informațiilor vehiculate recent în presa internațională, Carrefour intenționează să renunțe și la afacerea din Polonia, unde operează o rețea de aproape 760 de magazine.
Vânzările grupului pe piața poloneză au scăzut cu 1,2% după primele nouă luni, până la 1,72 miliarde de euro. În trimestrul al treilea, vânzările au scăzut cu 1,3% în ritm anual.
La finele lunii septembrie, rețeaua Carrefour în România includea 458 de magazine, dintre care 55 hipermarketuri, 188 supermarketuri, 187 magazine de proximitate și 28 de magazine de tip soft discount.
Grupul francez a raportat vânzări consolidate de 22,6 miliarde de euro în al treilea trimestru, în creștere cu 2,1% în termeni comparabili față de același trimestru din 2024.
După primele nouă luni, vânzările grupului au crescut cu 3,3%, la 67,2 miliarde de euro.















