Veniturile SABMiller în România au crescut cu 5% în perioada aprilie-septembrie, evoluția pe piața locală a celui mai scump berar din lume fiind sprijinită de vânzările în creștere pentru mărcile Ursus, Peroni Nastro Azzurro și Pilsner Urquell. Proprietarul Ursus Breweries, aflat în curs de preluare de către numărul unu mondial, AB InBev în schimbul sumei de 107 miliarde dolari, a beneficiat de îmbunătățirile aduse programului pentru managementul veniturilor și cheltuielor la nivelul operațiunilor din România.
Creșterea veniturilor în România contrastează cu un declin de 18% al veniturilor din Europa, care au fost afectate puternic de vânzările în scădere din Polonia, piață pe care SABMiller se confruntă cu o competiție acerbă, potrivit raportului financiar al companiei, publicat joi.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Volumele de bere din Europa au scăzut cu 4% în prima jumătate a anului fiscal 2016, la 24,7 milioane hectolitri, în timp ce vânzările de băuturi răcoritoare au crescut cu 1%, la 9,82 milioane hectolitri. Per total, vânzările de bere și sucuri ale SABMiller în Europa s-au situat la 34,5 milioane hectolitri, față de 35,62 milioane hectolitri în aprilie-septembrie 2014.
La nivel mondial, SABMiller a raportat un avans de 1% al vânzărilor de băuturi, la 174,4 milioane hectolitri. Veniturile grupului au scăzut cu 9% comparativ cu primele șase luni ale anului fiscal anterior, de la 14 miliarde dolari, la 12,7 miliarde dolari, în timp ce profitul operațional s-a redus cu 11%, la 2,92 miliarde dolari.
SABMiller produce peste 150 mărci de bere, printre care se numără Grolsch, Pilsner Urquell și Peroni.
În România, compania deține trei fabrici de bere - la Brașov, Buzău și Timișoara și o linie de producție de capacitate mică în Cluj - și 1.500 de angajați. Portofoliul Ursus Breweries cuprinde mai multe mărci românești cum sunt Ursus, Timișoreana, Ciucaș, Stejar, Azuga, dar și branduri internationale ca Redd's, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch și Pilsner Urquell.
SABMiller a anunțat miercuri vânzarea operațiunilor internaționale sub marca Miller și a participației deținute la compania americană MillerCoors către proprietarul Bergenbier, Molson Coors Brewing, pentru 12 miliarde de dolari. Tranzacția face parte din acordul prin care SABMiller va fi preluată de Anheuser-Busch InBev (AB InBev), în schimbul sumei record de 71 miliarde lire sterline (107 miliarde dolari).