Reducerile mari la orice fel de bunuri, de la produse de înfrumusețare și jucării până la produse electronice, în timpul weekendului de Ziua Recunoștinței, i-au atras pe cumpărătorii americani să plătească aproximativ 38 de miliarde de dolari online, semnalând un sezon puternic al cumpărăturilor de sărbători, chiar dacă incertitudinea economică a crescut, transmite Reuters.
Cheltuielile online ale consumatorilor au crescut cu 7,8% în timpul săptămânii cibernetice (Cyber Week) sau în cele cinci zile de la Ziua Recunoștinței până la Cyber Monday, conform datelor Adobe Analytics, depășind așteptările inițiale pentru o creștere de 5,4%.
În perioada premergătoare sezonului crucial de cumpărături, firmele de analiză din industrie, inclusiv Deloitte și comercianții cu amănuntul precum Walmart și Macy's, au avertizat cu privire la cheltuielile prudente ale consumatorilor din cauza inflației care constrânge bugetele.
Dar ofertele de succes de la Ziua Recunoștinței până la Cyber Monday au ajutat să creeze bucurie de sărbători pentru vânătorii de ocazii.
Peste 200 de milioane de cumpărători au beneficiat de promoții atât în magazine, cât și online în weekendul de Ziua Recunoștinței, a declarat marți Federația Națională de Retail (NRF).
Acesta a fost un salt față de cei 196 de milioane de cumpărători înregistrați anul trecut și a depășit estimările asociației comerciale, de 182 de milioane.
"Cumpărătorii ne-au depășit așteptările cu o prezență puternică. Retailerii mari și mici au fost pregătiți să ofere experiențe de cumpărături sigure, convenabile și la prețuri accesibile cu produsele și serviciile de care consumatorii au nevoie", a spus președintele și CEO-ul NRF, Matthew Shay.
Cumpărătorii online au crescut cu 3,1%, până la 134,2 milioane, compensând o ușoară scădere a numărului de clienți care au vizitat magazinele fizice.
CITEȘTE ȘI Michelin închide trei fabrici din GermaniaUn număr de aproximativ 121,4 milioane de cumpărători au mers în magazine în weekendul respectiv, în scădere de la 122,7 milioane în 2022, potrivit organizației de retail.
Cheltuielile online record de-a lungul Cyber Week... arată impactul pe care reducerile îl pot avea asupra cererii consumatorilor, în special cu produsele de calitate, care au generat o mulțime de cumpărături impulsive”, a declarat Vivek Pandya, analist principal la Adobe Digital Insights.
În medie, consumatorii au cheltuit 321,41 dolari pentru achiziții legate de sărbători, inclusiv jucării, electronice și carduri cadou, comparativ cu 325,44 dolari anul trecut, arată datele NRF.
Adobe a spus că reducerile au ajuns la 31% pentru electronice și la 27% pentru jucării în Cyber Monday, care este de obicei cea mai mare zi de cumpărături online din SUA.
Cumpărătorii se bazează, de asemenea, pe serviciile de tipul ”Cumpărați acum, plătiți mai târziu” (BNPL), cum ar fi Klarna sau Affirm, pentru a evita taxele și dobânzile suplimentare care vin cu plățile cu cardul de credit.
Un record de achiziții în valoare de 940 de milioane de dolari au fost făcute prin BNPL în Cyber Monday, în creștere cu 42,5% față de anul trecut și depășind estimarea anterioară a Adobe pentru o creștere de 18,8%.
Firma de plăți Block a observat, de asemenea, că tranzacțiile BNPL prin Afterpay au crescut cu 19% în weekend, în timp ce Klarna a spus că a înregistrat o creștere cu 29% a comenzilor plasate de cumpărătorii americani de Black Friday.