Vânzările retailerului grec de jucării și decorațiuni Jumbo, prezent cu o rețea de 14 hipermarketuri în România, au scăzut cu 17% în primul semestru, trase în jos de declinul abrupt al afacerilor în martie și aprilie, când majoritatea magazinelor au fost închise pe fondul pandemiei de coronavirus.
Vânzările Jumbo s-au prăbușit cu 51% în martie și cu 86% în aprilie comparativ cu lunile similare din 2019, după ce grupul a fost nevoit să închidă aproape toate magazinele fizice pe piețele unde operează. Hipermarketurile care au rămas deschise au fost afectate, la rândul lor, de restricțile de deplasare impuse locuitorilor, în timp ce segmentul online nu a compensat decât parțal declinul.
CITEȘTE ȘI FOTO Hacienda de Mare Olimp, printr-o colaborare cu Chef Alexandru Dumitru, lansează proiectul gastronomic Anika by the SeaPentru perioada ianuarie-iunie, grupul elen a raportat vânzări de 278,8 milioane de euro, în scădere cu circa 17% față de același interval al anului trecut, în pofida unui avans de 13,6% înregistrat în mai și de 5,8% în iunie.
“Începând cu a doua jumătate a anului, conducerea speră la ce este mai bine, dar, în același timp, se pregătește pentru un al doilea val de Covid-19”, avertizează compania într-o notă pentru investitori.
Jumbo deține o rețea de 80 de hipermarketuri, din care 52 în Grecia, 14 în România, 9 în Bulgaria și 5 în Cipru, precum și două magazine online, operate din Grecia și, respectiv din Cipru, ultimul fiind lansat la finele lunii mai.
Retailerul grec vrea să deschidă un nou hipermarket în România, la Craiova, precum și un magazin online dedicat, în principal, clienților români, lansarea acestora fiind programată inițial pentru ultima parte a acestui an.
În contextul pandemiei, Jumbo a amânat lansarea noilor magazine pentru începutul anului viitor.