Retailerul polonez de produse cu discount Pepco, prezent în România cu aproape 300 de magazine, se pregătește să intre pe piața din Serbia, vizând o rețea de circa 30 de magazine în primul an de activitate.
Primele unități vor fi deschise în această toamnă, iar până la finele anului retailerul vrea să ajungă la 100 de angajați în Serbia.
Tot în toamnă este estimată și inaugurarea primului magazin sub brandul Pepco din Italia. Compania și-a amânat intrarea pe piața italiană cu câteva luni, din cauza pandemiei de coronavirus, însă anticipează că va reuși, totuși, să deschidă până la 10 magazine în Peninsulă în acest an.
Pepco, parte a grupului cu același nume (fost Pepkor Europe) controlat de holdingul Steinhoff International, printre cei mai mari retaileri de mobilă și îmbrăcăminte din lume, operează o rețea de peste 1.900 de magazine în 12 țări din Europa, inclusiv în România.
Retailerul polonez a deschis primul magazin din România la finele anului 2014, în prezent având 285 de unități pe piața locală, potrivit datelor de pe site-ul companiei.
Un nou magazin va fi deschis săptămâna viitoare în Câmpulung-Muscel.
Pe lângă brandul Pepco, Pepco Group mai deține mărcile Poundland și Dealz, cu 915 magazine în total la finele lunii martie.
Grupul a raportat vânzări de 1,9 miliarde de euro în prima jumătate a anului fiscal (octombrie 2019 - martie 2020), în creștere cu 9,7% comparativ cu aceeași perioadă din anul precedent. Profitul înainte de taxe a scăzut însă cu 16,3%, la 89 milioane de euro, reflectând impactul pandemiei în luna martie, când grupul a fost nevoit să închidă aproape toate magazinele.
Criza cauzată de noul coronavirus a dus și la amânarea planurilor Steinhoff International privind vânzarea sau listarea Pepco Group.
Conform informațiilor vehiculate anterior în presa internațională, printre investitorii interesați de preluarea Pepco se numără un consorțiu format din Advent International, Hellman & Friedman și Mid Europa Partners, proprietarul rețelei de sănătate Regina Maria.