Vânzările Giorgio Armani au crescut cu 34% în primul semestru al anului 2021, susținute de afacerile din China și Statele Unite, care au contribuit la redresarea grupului de modă italian, chiar dacă acesta ar urma să revină la nivelul anterior pandemiei de Covid-19 abia anul viitor, transmite Reuters.
"Scopul este de a reveni la nivelurile anterioare pandemiei până în 2022, cu ... peste 2 miliarde de euro în venituri directe consolidate", a declarat duminică președintele și directorul general Giorgio Armani, într-un comunicat referitor la rezultatele din 2020 și tendința pentru ianuarie-iunie, scrie News.ro.
Grupul de lux a declarat că vânzările nete consolidate au scăzut cu 25% anul trecut, la 1,6 miliarde de euro (1,9 miliarde de dolari), cea mai mare parte a declinului înregistrându-se în prima jumătate a anului 2020.
Vânzările de bunuri de lux din întreaga lume au scăzut brusc anul trecut, pentru prima dată în ultimii ani, deoarece pandemia a forțat închiderea magazinelor și a oprit practic turismul internațional.
”Scăderea veniturilor în 2020 ar trebui citită nu numai ca o consecință a pandemiei ... ci și în conformitate cu propriul principiu strategic al lui Giorgio Armani potrivit căruia ”mai puțin este mai mult ”, a declarat directorul general adjunct al Armani, Giuseppe Marsocci.
Grupul din Milano nu a publicat valoarea vânzărilor totale în perioada ianuarie-iunie, dar a afirmat că tendința pozitivă a vânzărilor în acest an a indicat un scenariu de rentabilitate mult mai bun pentru 2021. P
Pe ansamblul anului trecut, grupul a realizat un profit net consolidat de 90 de milioane de euro, dar o pierdere din exploatare (EBIT) de 29 de milioane de euro.
De asemenea, grupul a declarat că poziția sa financiară s-a îmbunătățit semnificativ în prima jumătate a anului, cu numerar net și echivalente de numerar de 1,088 miliarde de euro ”asigurând resursele financiare necesare pentru stabilitatea și creșterea pe termen mediu și lung a grupului”.
Recent, au apărut speculații despre planurile de succesiune de la Armani, mai ales după ce designerul în vârstă de 87 de ani a spus că ar putea lua în considerare asocierea cu o altă companie italiană.
Surse au declarat pentru Reuters la începutul acestei luni că John Elkann, descendent al familiei italiene Agnelli, a explorat o posibilă asociere cu Armani, ca parte a planurilor sale de construire a unui conglomerat de lux.