Vânzările grupului britanic de bricolaj Kingfisher în România și-au revenit puternic începând cu luna mai, după o scădere de peste 14% în aprilie, cauzată de restricțiile impuse pe fondul pandemiei.
Proprietarul lanțului de magazine Brico Depot a raportat o creștere de 25,7% a vânzărilor pe piața locală în mai, raportat la luna similară din 2019, după un declin de 14,3% în aprilie.
Cifrele includ vânzările fostelor magazine Praktiker, cumpărate în 2017 de la omul de afaceri turc Omar Susli și rebranduite ulterior sub umbrela Brico Depot.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Vânzările au continuat să crească în fiecare săptămână de la începutul lunii iunie și până pe 18 iulie, reflectând cererea puternică pentru materiale de bricolaj, arată grupul într-un raport provizoriu înaintea publicării rezultatelor financiare pentru primul semestru al anului fiscal, care se încheie la 31 iulie.
În particular, vânzările din România au avansat cu 30,2% în prima săptămână din luna iunie și cu 28% în prima săptămână din iulie, cu creșteri de peste 15% pentru celelalte săptămâni din intervalul analizat.
La nivel de grup, vânzările Kingfisher au urcat cu 21,6% în perioada 1 mai - 18 iulie comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, evoluție susținută inclusiv de creșterea acelerată pe segmentul online: +202,1% în mai și +225,2% în iunie.
Kingfisher și-a închis temporar majoritatea magazinelor în martie, pe fondul măsurilor impuse de guverne pentru limitarea răspândirii infecțiilor cu Covid-19, acestea fiind redeschise treptat, începând cu a doua parte a lunii aprilie.
Grupul britanic estimează că va obține un profit mai mare în primul semestru comparativ cu prima jumătate a anului trecut, în pofida unui declin de 3,7% al vânzărilor de la începutul anului fiscal și până pe 18 iulie. Rezultatele pentru primul semestru vor fi publicate în septembrie.
Acțiunile Kingfisher s-au apreciat cu peste 11% în prima parte a tranzacțiilor de astăzi pe bursa de la Londra, pe o piață în scădere.
Fondat în 1982, Kingfisher este cel mai mare retailer de produse DYU din Europa, având 1.360 de magazine în 9 țări și 77.000 de angajați. Portofoliul grupului include mărcile Brico Depot, B&Q, Castorama, Screwfix, Tradepoint și Koçtaș.