Grupul britanic Kingfisher, cel mai mare retailer DIY (Do It Yourself) din Europa și proprietarul Brico Dépôt, a avut, în primul trimestru, vânzări de 43 de milioane de lire sterline pe piața locală, în creștere cu 10,6% față de primele 3 luni din 2019.
Rezultatul pozitiv din România este în contrast cu cel la nivel de grup, unde vânzările au coborât cu aproape un sfert, acest lucru fiind însă legat și de perioada de raportare. Perioada de raportare în România și Rusia (ianuarie-martie) este diferită de cea la nivel de grup, unde primul trimestru fiscal include vânzările din februarie-aprilie. Astfel, rezultatul aferent primului trimestru în România nu include efectele Covid-19.
Compania a cumpărat, în 2017, rețeaua de magazine Praktiker de la omul de afaceri turc Omer Susli.
CITEȘTE ȘI Retailerii britanici avertizează că fondurile de salvare oferite de guvern sunt insuficiente pentru a opri prăbușirea multor afaceriExcluzând variația cursului de schimb, vânzările pe piața locală ale Kingfisher au avansat cu 11,2% în primul trimestru, în timp ce, în termeni comparabili (magazine mai vechi de 1 an), creșterea a fost de 2,3%.
Compania prezintă, în raportul financiar, și evoluția săptămânală a vânzărilor de la începutul pandemiei de Covid-19. Pe piața locală, vânzările au scăzut abrupt odată cu instituirea stării de urgență, însă finalul lunii aprilie și început lunii mai au adus o revenire puternică. Astfel, vânzările au scăzut, comparativ cu anul trecut, cu 47% în ultima săptămână din martie și au continuat să se situeze sub cele din anul precedent până pe finalul lunii aprilie. Cel mai mare declin, de 48,6%, a fost înregistrat în prima săptămână din aprilie. Vânzările au crescut însă cu peste 42% în ultima săptămână din aprilie și cu 16% în prima săptămână a lunii mai.
Kingfisher a intrat oficial pe piața locală în 2013, după achiziția lanțului de magazine Bricostore.
La nivel de grup, vânzările au scăzut cu 24% în primul trimestru, la 2,15 miliarde de lire sterline.