Vânzările Carrefour în România au crescut cu peste 18% anul trecut, până la valoarea record de 1,78 miliarde de euro, conform datelor analizate de Profit.ro. Retailerul francez, care a finalizat recent remodelarea supermarketurilor Billa cumpărate de la grupul Rewe, a ajuns la o rețea de 323 de magazine pe piața românescă.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Carrefour a avut vânzări nete de 1,781 miliarde de euro în 2017, în urcare cu aproape 18,7% de la 1,501 miliarde de euro în anul anterior. Ritmul de creștere s-a temperat de la 23,5% în 2016, însă piața românească s-a apropiat puternic de cea poloneză, unde retailerul francez a obținut vânzări de 1,785 miliarde de euro.
Ecartul dintre cele două piețe s-a redus de la circa 150 milioane de euro în 2016 la 4 milioane de euro, România fiind pe cale să depășească Polonia pentru prima dată după valoarea vânzărilor. În prezent, România este a șasea piață europeană ca mărime pentru Carrefour, după Franța, Spania, Italia, Belgia și Polonia.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Operatorul magazinelor Cellini vine în 1-2 luni cu obligațiuni pe bursa din BucureștiLa finele anului trecut, rețeaua Carrefour în România număra 323 de magazine, din care 33 hipermarketuri, 237 supermarketuri și 53 de magazine de proximitate. În septembrie, francezii au anunțat finalizarea procesului de remodelare a celor 86 de magazine Billa preluate de la Rewe în 2016, tranzacție estimată atunci la aproximativ 100 milioane de euro.
Carrefour a cheltuit 193 milioane de euro pentru achiziții și investiții în asociați în 2016, în principal pentru preluarea Billa România și câteva achiziții în Franța, în sectorul e-commerce.
La nivel de grup, Carrefour a raportat vânzări de aproape 78,9 miliarde de euro în 2017, în creștere cu 1,6% (+2,6% la un curs constant) de la 76,6 miliarde de euro în anul precedent.
Retailerul francez, cel mai mare din Europa și al doilea din lume, a trecut însă pe pierdere, cu un rezultat negativ de 531 milioane de euro, datorat unor costuri excepționale. În 2016, Carrefour a înregistrat un profit net de 746 milioane de euro.
Acțiunile Carrefour s-au depreciat cu 7,3% după publicarea rezultatelor financiare, până la 17,57 euro pe unitate.