Grupul francez de retail Carrefour a preluat 10% din acțiunile platformei Bringo, aplicația IT prin intermediul căreia produsele diferitelor magazine pot fi comandate și primite de cumpărători direct acasă. În urma operațiunii, Carrefour, prin Allib Rom, devine unicul acționar al platformei, care în 2020 a avut vânzări 47,4 milioane de lei, de la 6,8 milioane de lei în 2019, relevă date analizate de Profit.ro.
Planurile din e-commerce-ul românesc, noile reguli pregătite de autorități în domeniu și cum pot fi atrași mai mulți clienți sunt doar o parte dintre temele care vor fi prezentate la Videoconferința Profit E-commerce, organizată cu sprijinul Philip Morris România, Altex, ING și Telekom România și programată pentru 30 septembrie.
Videoconferința va fi transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV, detalii fiind disponibile AICI
Acțiunile au fost cumpărate de la Ascend Netsolutions, care a încasat 21,65 milioane de lei.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Carrefour a intrat în acționariatul Bringo Magazin în octombrie 2016, la momentul înființării companiei, cu un pachet de 30%, alături de Beta Software Management - 21% și Ascend Netsolutions - 49%.
CITEȘTE ȘI Platforma Comarket atrage o nouă finanțare, de 150.000 de euro, din partea unui grup de investitori privați și accelerează planurile de dezvoltareUlterior, Profit.ro a anunțat în premieră că, grupul francez a preluat controlul Bringo Magazin, cumpărând acțiunile aflate în proprietatea Beta Software Management pentru 23.310 lei.
În iulie 2018, grupul francez și-a majorat participația la 70%, prin achiziționarea unui pachet de acțiuni de 19% cu 200.000 euro (circa 930.000 lei).
O altă tranzacție a avut loc în primăvara anului 2020 și a vizat 10% din capitalul social pentru suma de 5,75 milioane de lei. După câteva luni, în august 2020, un alt pachet de 10% din titlurile Bringo Magazin a intrat în proprietatea Carrefour pentru 10,2 milioane de lei, care a ajuns astfel la 90% din capitalul social al companiei.
În total, toate tranzacțiile însumează aproape 38,6 milioane de lei.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Apetitul românilor pentru fast food atrage un nou jucător - Lanțul de restaurante Submarine Burger, "mândria Croației", intră în RomâniaPlatforma a fost lansată în toamna 2016 de către Beta Software Management (21% din titluri), firmă care a creat programul software pentru ca aplicația să poată funcționa pe smartphone și/sau tabletă și/sau computer, și Ascend Netsolutions (49%), care a mai creat aplicațiile Star Taxi (pentru comenzi taxi online) și Oliviera (pentru comenzi online de la diferite restaurante din București), ultima preluată de platforma Takeaway.com.
Bringo a consemnat anul trecut afaceri de 47,4 milioane de lei, de la 6,8 milioane de lei în 2019. După trei ani de pierderi, compania a intrat pe câștig în 2020, cu un profit net de 1,6 milioane de lei.
La finele anului trecut, crențele Bringo Magazin au atins 8,1 milioane de lei, de la 2,5 milioane de lei în 2019, iar datoriile însumau 44,6 milioane de lei, de la peste 35 milioane de lei în urmă cu un an.