Setea de bere a Germaniei a continuat să scadă, arată datele publicate de Oficiul federal de statistică (Destatis), transmite DPA.
O cantitate de 4,2 miliarde de litri de bere a fost vândută în primul semestru din 2024 de berarii și distribuitorii de bere din Germania, un declin de 0,6% față de perioada similară din 2023, arată Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Vânzările interne, de 3,4 miliarde de litri de bere, au fost cu 0,9% mai scăzute decât în anul precedent.
Nici găzduirea Campionatul European de Fotbal nu a dus la un avans semnificativ al vânzărilor de bere în Germania. Deși s-a înregistrat o majorare a cererii înaintea evenimentului, vânzările din mai și iunie au fost sub nivelul de anul trecut. Luna iunie din acesr an a fost cea mai slabă lună iunie de când Germania a modificat taxa pe bere, în 1993.
Federația berarilor germani susține că vremea schimbătoare a fost factorul decisiv al declinului vânzărilor de bere. „În timpul Campionatului European de Fotbal, modificarea frecventă a temperaturilor și fenomenele meteo extreme au afectat afacerile barurilor și au fost anulate multe petreceri în aer liber”, a afirmat directorul Holger Eichele.
Statisticile nu includ vânzările de bere fără alcool, care, a declarat Eichele, sunt din ce mai importante pentru producătorii de bere, după majorarea cererii în ultimii ani.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Compania Sameday, parte din grupul eMAG, cumpără o nouă firmă în UngariaGermania este lider mondial în acest sector, cu 800 de mărci de bere fără alcool care respectă strict Legea purității berii, având o cotă de piață de 8%.
„Curând, fiecare a zecea bere produsă în Germania va fi fără alcool”, a previzionat Eichele.
CITEȘTE ȘI Fressnapf se extinde în RomâniaBerea este un produs sezonier, pentru care vânzările cresc exploziv în timpul lunilor de vară și scad toamna și iarna. Marile evenimente organizate în timpul verii, precum Cupa Mondială la fotbal, tind să stimuleze consumul de bere.