Grupul elen Sarantis, producătorul cosmeticelor Elmiplant și Bioten, și-a majorat vânzările pe piața românească cu aproape 17% în prima jumătate a anului, până la 37,2 milioane de euro.
Profitul înainte de taxe și dobânzi (EBIT) a urcat cu 50,7%, la 5,53 milioane de euro, de la 3,67 milioane de euro în perioada similară a anului trecut.
Sarantis, printre cei mai mari distribuitori de produse de larg consum din România, este prezent pe piața locală din anul 1996, prin firma Romsar Cosmetics, care a devenit ulterior Sarantis România.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La nivelul grupului, Sarantis a obținut vânzări de 232,3 milioane de euro în primul semestru, în creștere cu 9,2% de la aproximativ 213 milioane de euro în intervalul similar din 2022.
Sarantis deține subsidiare în 12 țări europene și exportă pe mai mult de 50 de piețe. Portofoliul grupului include mărci precum Elmiplant, Bioten (branduri proprii), STR8, B.U., Listerine, Neutrogena, o.b., Vidal și Wash&Go.
Grupul grec a achiziționat brandul Elmiplant de la antreprenorii români Elena și Ion Cremenescu în 2007, în schimbul sumei de 6,5 milioane de euro.
Producția de cosmetice de la fabrica Elmiplant din București a fost transferată în Grecia în 2014, iar subsidiara din România a fost transformată în centru de R&D pentru Europa Centrală și de Est (ECE).
România este a doua mare piață externă pentru grup în funcție de valoarea vânzărilor, după Polonia, care a înregistrat vânzări de 55,5 milioane de euro (+5,7%) în primul semestru.