Retailerul scandinav de mobiliar și produse pentru casă JYSK, a cărui rețea în România numără acum 136 de magazine, va deschide până la finele anului încă 4 unități și va moderniza 5 spații, planul fiind să ajungă în câțiva ani la 200 de magazine, cu un ritm de 15 noi locații pe an.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
JYSK a inaugurat de la începutul anului 7 magazine, în Târgoviște, Calafat, Luduș, Rădăuți, Câmpulung Muscel, Dej și lângă București, și a modernizat alte 13, pentru a se alinia noului concept JYSK Store 3.0. Procesul de reamenajare a magazinelor a început acum câțiva ani, când retailerul a decis ca, până la finalul anului 2024, să modernizeze toate magazinele lansate înainte de 2018.
Noul concept, mai atractiv, aduce și o creștere a vânzărilor pentru spațiul modernizat.
Lista viitoarelor deschideri din 2023 numără un magazin localizat în apropierea Bucureștiului și alte trei în provincie.
Planul actual al JYSK este de a ajunge la o rețea de 200 de magazine în România, cu un ritm de 15 magazine noi pe an.
“Credem în magazinele fizice, care sunt un punct de contact important pentru clienți. Înainte de a cumpăra produse pentru casă, clienții vor să le vadă și să le testeze pentru a lua o decizie, iar acest lucru îl pot face cu ușurință în magazinele noastre fizice. Credem, de asemenea, în importanța proximității, de aceea expansiunea este în ADN-ul JYSK încă de la începuturile companiei, a declarat pentru Profit.ro Alex Bratu, country director JYSK România, Bulgaria și Turcia.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Surpriză - Jumbo a cumpărat un mall în RomâniaJYSK caută acum spații de 1.300-1.400 metri pătrați în orașe mici, mijlocii și mari și una dintre provocări este reducerea proiectelor noi de retail, spune Bratu.
Tot la capitolul provocări reprezentantul retailerului notează inflația - care continuă să afecteze și consumatorii și companiile -, dar și piața muncii, mai ales în orașele mici, unde în multe cazuri trece o perioadă mare de timp până când JYSK găsește angajații potriviți.
Categoriile de produse cu cele mai mari ponderi în vânzări sunt mobilierul de interior, mobilier de grădină și saltele. Cele mai rapide creșteri sunt consemnate în cazul articolelor pentru baie, lenjeriilor de pat, respectiv pernelor și pilotelelor.
Alex Bratu remarcă și câteva tendințe de consum, toate având în comun dorința clienților de a face alegeri mai sănătoase pentru viața lor.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Planul fostului alpinist Blenche după ce a cumpărat retailerul HimalayaAstfel, în ultimii ani a crescut ponderea cadrelor de pat și a saltelelor, care susțin corect coloana vertebrală, scăzând în schimb ponderea canapelelor extensibile. De asemenea, a crescut interesul pentru birourile cu înălțime variabilă, care permit utilizatorilor să lucreze fie de pe scaun fie în picioare. În ceea ce privește pernele, produsele din spumă cu memorie înregistrează creșteri spectaculoase, pe când cele simple, din fibre, stagnează.
“Bineînțeles, ne concentrăm și asupra vânzărilor online, care sunt în creștere an de an. Obiectivul nostru este acela de a oferi clienților aceleași servicii și în magazinele fizice, și online, fie că doresc să se informeze, să achiziționeze, să schimbe sau să returneze un produs”, mai spune Bratu.
JYSK, unul dintre cei mai importanți retaileri de mobilă și decorațiuni interioare din Europa, deținut de familia fondatorului, omul de afaceri danez Lars Larsen, a intrat pe piața din România în 2007, odată cu inaugurarea primului magazin la Oradea.
Cel mai recent nou magazin – al 136-lea al rețelei - a fost deschis la finele lunii august în complexul rezidențial Cosmopolis de lângă București.