Precum toate marile companii, McDonaldʼs n-ar fi ajuns uriașa rețea globală dacă nu și-ar fi protejat secretele comerciale și n-ar fi impus anumite reguli de comportament salariaților. Pe lângă cele comune în toată industria alimentației, angajații de la McDonaldʼs trebuie să fie atenți și la unele obligații specifice companiei, scrie EatThis,NotThat.
1. Clienții care nu vor fi serviți la McDrive
Servirea rapidă de la fereastră este unul din cele mai importante aspecte în serviciile de la McDonaldʼs, dar angajații vă vor refuza dacă apăreți ca pieton sau biciclist, scrie Hotnews.ro.
2. Calm în prezența celebrităților
Sunt cunoscute multe cazuri de dragoste între vedete și meniurile de la McDonaldʼs - Kyle Jenner și Adele sunt doar unele din cele mai actuale. Dar dacă o persoană celebră apare într-un restaurant McDonaldʼs, personalul este instruit să rămână calm și în niciun caz să nu încerce să prindă un selfie.
3. Fără bacșișuri
Dacă nu știați, McDonaldʼs are o politică anti-bacșiș. Dacă vreți să lăsați niște mărunțiș cu gândul că va rămâne la persoana care v-a servit, ați greșit. Toți banii ajung în cutia pentru caritate și, conform unor salariați, păstrarea banilor de către cineva este considerată furt.
4. Telefonul nu există
Odată intrați în tură, angajații trebuie să uite că au un telefon (sau oricare alt dispozitiv electronic). Conform manualului angajatului, telefonul celular nu trebuie să fie „folosit, văzut sau auzit în niciun caz”. Această prevedere include și fotografiatul sau filmatul într-o incintă McDonaldʼs.
5. Nu-ți prepari singur mâncarea
În timp ce angajații au reduceri mari sau chiar gratuități (în funcție de restaurant), ei nu trebuie să-și pregătească mâncarea. Manualul prevede că atunci când un angajat intră în pauza de masă, un manager trebuie să-i preia comanda și să i-o asambleze, în timp ce el trebuie să stea în zona pentru clienți.
6. Nu se zăbovește fără rost la locul de muncă
Același manual prevede că angajații nu trebuie să ajungă la restaurant cu mai mult de 15 minute înainte de începerea schimbului și nici să mai zăbovească peste 15 minute după încheiere. Nu trebuie nici să se învârtă fără treabă în jurul biroului managerului, al seifului sau vestiarelor.
7. Prudență în expunerea pe mediile sociale
Angajații sunt sfătuiți la prudență atunci când vorbesc despre McDonaldʼs în mediile sociale.
De exemplu, li se cere să precizeze că părerile lor sunt personale și nu reprezintă McDonaldʼs. Li se interzice să dezvăluie secrete comerciale ale companiei, ca „metode sau proceduri, date despre vânzări, număr de clienți, planuri de afaceri, promoții alimentare sau de marketing și oricare informații și comunicări confidențiale legate de acivitățile interne.”
28 noiembrie - Profit Financial.forum