Lego România, reprezentanța producătorului danez de jucării Lego, a raportat pentru 2015 o cifră de afaceri netă de 75,55 milioane lei (17 milioane euro), cu 34,6% mai mare decât în anul anterior, dar profitul net a scăzut de trei ori, la 613.000 lei (138.000 euro), potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor Publice.
În 2014, Lego România a avut o cifră de afaceri de 56,1 milioane lei și un profit net de 2 milioane lei.
Compania a Lego a intrat direct pe piața din România în ultima parte a anului 2011, iar în 2012, primul an complet de activitate directă pe piața românească, a avut o cifră de afaceri de circa 27 milioane lei (6 milioane euro) și un profit net de 403.000 lei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În anii următori, compania a înregistrat creșteri ale cifrei de afaceri de 43% și 46% și a fost profitabilă.
Lego România are 13 angajați.
Până la deschiderea unei reprezentanțe, jucăriile Lego au fost aduse în România de un distribuitor.
Lego este prezent pe piață și cu cinci magazine de brand, certificate de companie, dar deținute în parteneri: Daco Invest SRL (AFI Palace Cotroceni și AFI Palace Ploiesti) și Brick Depot SRL ( Promenada Mall Bucuresti, Mega Mall Bucuresti și Polus Center Cluj).
Seturile Lego sunt prezente în raioanele de jucării ale tuturor hipermarketurilor și magazinelor specializate.
Anul trecut, Lego a devenit cel mai mare producător mondial de jucării, devansând rivalul american Mattel, producătorul păpușilor Barbie, grație celebrelor sale seturi de construcție, însă înaintea ultimului Crăciun nu a putut să acopere toate comenzile chiar dacă uzinele sale din Danemarca, Cehia, Mexic și Ungaria au lucrat la capacitate maximă.
La începutul anului, Lego a anunțat că va investi peste 100 de milioane de euro pentru a dubla capacitatea de producție a uzinei sale de la Nyiregyhaza (Ungaria) și a evita situația apărută la sfârșitul anului când nu a putut face față cererii pentru seturile sale.
Lego Group este prezent în peste 130 de țări.