Retailerul german Lidl a înregistrat anul trecut în România, cu o rețea de 192 magazine, o cifră de afaceri netă de 4,72 miliarde de lei (1,062 miliarde de euro), în creștere cu 21,5% comparativ cu 2014, și un profit net de 172 milioane de lei (38,7 milioane ede uro), de 2,8 ori mai mare, potrivit situațiilor financiare depuse la Ministerul Finanțelor Publice.
În 2014, Lidl Discount a raportat o cifră de afaceri de 3,88 miliarde lei și un profit net de 60 milioane lei.
Astfel, retailerul a intrat anul trecut în top trei retaileri din România, după rețeaua soră Kaufland și grupul francez Carrefour și depășind Metro Cash&Carry.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Lidl a intrat pe piața locală în 2010, când a preluat de la grupul Tengelmann cele aproximativ 100 de magazine de discount Plus. În prezent, compania a ajuns la o rețea de 195 de magazine la nivel național, de la începutul anului deschizând trei magazine noi.
Compania a anunțat că va continua investițiile în extinderea rețelei de magazine, dar și într-un nou centru logistic la Lugoj și un nou sediu central în București, care va cuprinde și un magazin.
Retailerul este parte a grupului german Schwarz, care mai deține în România rețeaua de hipermarketuri Kaufland, liderul pieței locale de retail cu afaceri de 2 miliarde euro.
Astfel, cu cele două rețele, Lidl și Kaufland, Schwarz a depășit pragul de afaceri de 3 miliarde euro în România.
Lidl este unul dintre cele mai mari lanțuri de magazine din Europa, care activează în 26 de țări europene, cu peste 10.000 de magazine și mai mult de 170.000 de angajați.
Cu sediul în Neckarsulm, în sudul Germaniei, Lidl este deținut de miliardarul Dieter Schwarz, cel mai bogat om de afaceri din Germania.