Retailerul suedez de fashion H&M a continuat să își dezvolte afacerea din România, ajungând la vânzări de peste 241 milioane de euro și o rețea de 56 de magazine în 2017, însă ritmul de creștere s-a temperat pentru al doilea an consecutiv.
Vânzările H&M în România au crescut cu 12% în anul fiscal 2017 (decembrie 2016-noiembrie 2017), la aproape 2,36 miliarde coroane suedeze (241,13 milioane euro), de la puțin peste 2,1 miliarde coroane în anul fiscal precedent. Calculate în lei, vânzările suedezilor s-au majorat cu 11% în intervalul analizat.
Avansul procentual a fost însă sub cel de 17% (18% în lei) raportat în anul fiscal 2016 și mult încetinit comparativ cu creșterea anuală de 40% înregistrată în 2015.
CITEȘTE ȘI Unul dintre investitorii importanți ai H&M vinde masiv acțiuni, nemulțumit de perspectivele retailerului suedezRetailerul suedez a deschis 6 magazine în România anul trecut, dar a închis alte 2, astfel că la finele anului rețeaua locală era formată din 56 de magazine.
La nivel global, H&M a ajuns la o rețea de 4.739 de magazine în 69 de țări, după ce a deschis 479 de noi magazine și a închis 91. Vânzările grupului (TVA inclus) au avansat cu 4% anul trecut, la 231,77 miliarde coroane (23,7 miliarde euro).
În acest an, rețeaua H&M ar putea crește la circa 4.960 de magazine, în condițiile în care retailerul intenționează să deschidă aproximativ 390 de magazine noi, concomitent cu închiderea a 170 de unități existente.
Tot în acest an, grupul va lansa “Afound”, un nou brand sub care vor fi comercializate, la preț redus, haine și accesorii ale unor retaileri cunoscuți, dar și produse proprii. Afound va fi lansat inițial în Suedia, inclusiv online, primul magazin fizic urmând să fie deschis în Stockholm.