Grupul suedez H&M, al doilea mare retailer de modă la nivel mondial, este investigat de autoritățile din Germania din cauză că ar fi colectat și stocat ilegal date personale privind angajații din această țară.
Comisarul german pentru protecția datelor din Hamburg, Johannes Caspar, a lansat o anchetă împotriva conducerii H&M din Germania, potrivit cotidianului Allgemeine Zeitung, citat de Reuters.
În centrul anchetei se află centrul din Nürnberg al H&M pentru clienții din Germania și Austria, care ar fi stocat ilegal date cu caracter personal ale angajaților. Compania este acuzată că ar fi colectat informații cu privire la boli și alte circumstanțe personale ale angajaților, fără consimțământul acestora.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Calitatea și volumul informațiilor despre angajați aflate la dispoziția întregii conduceri a companiei denotă o cercetare exhaustivă a angajaților, fară precedent în ultimii ani”, a spus Johannes Caspar.
H&M a calificat drept inacceptabilă situația de la centrul din Germania și a precizat că va coopera cu autoritățile locale din domeniul protecției datelor pe parcursul investigației.
“Echipa locală [a H&M] a luat o serie de măsuri și menține un dialog strâns cu toții colegii. Având în vedere că incidentul este în curs de examinare legală (…), nu putem comenta suplimentar”, potrivit unui comunicat al grupului suedez, preluat de Reuters.
În funcție de rezultatul anchetei, autoritățile germane pot amenda retailerul suedez cu o sumă egală cu până la 4% din valoarea vânzărilor anuale.
H&M, cu 177.000 de angajați la nivel global, a raportat vânzări de 210 miliarde de coroane suedeze (aproximativ 20 miliarde euro) în 2018. Grupul suedez este al doilea mare retailer de modă din lume, după proprietarul Zara, grupul spaniol Inditex.
În România, H&M operează o rețea de peste 55 de magazine.