Acțiunile companiei MAM Bricolaj au fost listate astăzi pe piața AeRO de la BVB, unde, după primele 2 ore ale ședinței, sunt tranzacționate la un preț cu 50% peste cel al plasamentului privat din toamnă. Directorul general Cristian Găvan o prezintă ca pe o companie de creștere.
O nouă companie este prezentă pe bursa românească începând de astăzi, iar primele ore de tranzacționare o aduce la o valoare de piață superioară cifrei de afaceri anuale. Titlurile MAM Bricolaj (MAM) au intrat în piață la prețul de 37,00 lei/acțiune, cu 85% peste prețul de 20,00 lei/acțiune al plasamentului privat realizat în luna septembrie a anului trecut pentru 25% din titluri. Cotația s-a repliat, iar la orele prânzului, după transferuri însumând 2,30 milioane lei, se situa la 29,80 lei/acțiune, care conferă companiei o capitalizare bursieră de 50,45 milioane lei (10,35 milioane euro).
Societatea a avut în primele 11 luni din 2020 afaceri de 33,22 milioane lei, deja mai mari decât cele de 29,40 milioane lei din întreg exercițiul financiar 2019, iar, pe aceeași bază de comparație, profitul net a crescut la 4,04 milioane lei, de la 2,76 milioane lei.
„Suntem într-un proces accelerat de creștere”, spune Cristian Găvan, fondator și director general al companiei. El arată că, în aprilie, firma va deschide un al 3-lea magazin, în cartierul Ghencea din București, iar în august o nouă unitate ar urma să devină operațională, în Brașov. „O să mergem în fiecare oraș important din țară ca să acoperim cererea de produse”, mai spune Găvan.
Ovidiu Dumitrescu, director general adjunct la SSIF Tradeville, casa de brokeraj care a intermediat plasamentul privat cu o valoare de 8,5 milioane lei și subscris integral în doar 30 de minute, spune că, după o secvență de listări ale unor firme de tehnologie, la cota pieței AeRO a BVB ajunge și o firmă ale cărei magazine pot fi vizitate și care pune în vânzare produse ce pot fi atinse de investitori.
Pentru anul în curs, operatorul de piață BVB așteaptă 20 de companii noi să facă pasul către ringul de tranzacționare fie cu acțiuni, fie cu obligațiuni, spune Radu Hanga, președintele Consiliului Bursei.
MAM Bricolaj a realizat acest lucru după discuții cu consultanții, care au arătat că aceasta este calea de a obține surse multiple de finanțare și de a deveni mai vizibilă investitorilor. Firma a traversat un proces de 3 ani de pregătire, transformându-se în SA, prezentând rezultate auditate și implementând proceduri de guvernanță corporativă..
„Suntem într-un proces accelerat de creștere”, spune Găvan. „Urmărim, în paralel, să achiziționăm și companii din domeniul nostru de activitate.” Anul trecut, compania a avut un număr ed aproape 300.000 de clienți. „Este foarte important să avem o bază largă de clienți și foarte multe tranzacții, pentru că aceasta arată o dispersie a riscului”, a conchis fondatorul celui mai nou emitent de la cota bursei românești.