Vânzările Mega Image, care deține o rețea de 440 de supermarketuri, au înregistrat o creștere de două cifre în trimestrul al treilea, comparativ cu perioada similară din 2014, pe fondul reducerii TVA la alimente din 1 iunie, susținând rezultatul proprietarului său, grupul belgian Delhaize, în Europa de Sud-Est.
România face parte la nivelul grupului din regiunea Europa de Sud-Est, alături de Grecia și Serbia, unde vânzările, în termeni comparabili, au crescut cu 5,1%, la 836 milioane euro.
”Toate cele trei state au avut creșteri pozitive, în special în România unde a fost susținută de scăderea TVA la alimente de la 1 iunie. Cota de piață a continuat să crească în toate cele trei țări”, se arată în raportul Delhaize.
Mega Image este una dintre cele mai dinamice rețele din România, dar și la nivelul din grupului Delhaize, în ceea ce privește deschiderile de magazine. De la începutul anului, Mega Image a deschis peste 30 de magazine, extinderea fiind preponderent în București și județul Ilfov.
Retailerul ocupă locul șapte pe piața românească de profil, cu o cifră de afaceri de 2,8 miliarde lei în 2014, în creștere cu 20% comparativ cu 2013.
Fondat în 1995, Mega Image este cel mai mare lanț de supermarketuri din România cu o rețea prezentă în București, Constanța, Ploiești, Brașov, Târgoviște și alte orașe din țară, unde operează magazine sub mărcile Mega Image (202), Shop&Go (236), AB COOL FOOD (1) și Gusturi Romanești (2).
Veniturile toale ale grupului belgian au crescut în perioada analizată, în termeni comparabili, cu 1,7%, la 6,1 miliarde euro. La sfîrșitul trimestrului al treilea, Delhaize avea o rețea de 3.465 magazine.
În luna iunie, grupul olandez Royal Ahold a anunțat că va prelua Delhaize pentru 9,32 miliarde euro în acțiuni, creând al patrulea mare retailer din Europa și al cincilea din SUA, cu un total de 6.300 de magazine și vânzări de peste 54 miliarde euro. Tranzacția se va finaliza în 2016.