Coca-Cola a înregistrat anul trecut în România cele mai mari afaceri de la intrarea pe piața locală, de peste 2,5 miliarde lei, câștigul net scăzând însă de la 337,8 milioane lei la 333,1 milioane lei.
Și numărul de angajați locali ai companiei a scăzut, de la 1.476 la 1.410 persoane.
Profit.ro relata la începutul anului că vânzările Coca-Cola HBC în România au avansat cu aproximativ 9% anul trecut, până la 192,7 milioane de navete, susținute de creșteri pe toate segmentele.
CITEȘTE ȘI FOTO Unitatea militară unde a fost executat Ceaușescu, transformată în mall. Lucrările au începutVânzările de băuturi răcoritoare carbogazoase s-au majorat cu 10,4%, evoluție sprijinită, în principal, de marca Schweppes, care a consemnat o creștere de 28,3% a volumelor.
Vânzările Coca-Cola HBC în România au continuat să crească și în primul trimestru al acestui an, piața românească fiind, alături de Rusia, Ucraina și Nigeria, un motor pentru avansul de 5,7% al volumelor vândute de îmbuteliator pe piețele emergente.
România este a treia mare piață emergentă pentru îmbuteliatorul de băuturi răcoritoare, după Rusia și Nigeria.
Pe lângă România, Rusia și Nigeria, segmentul piețelor emergente include Armenia, Belarus, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Macedonia de Nord, Republica Moldova, Muntenegru, Serbia (inclusiv Republica Kosovo) și Ucraina.
La nivelul întregului grup, vânzările Coca-Cola HBC au urcat cu 4,2% anul trecut, până la 2,19 miliarde de navete. Veniturile din vânzări au crescut cu 2,1%, de la 6,5 miliarde de euro la 6,65 miliarde de euro, în timp ce câștigul net s-a majorat cu 5%, de la 426 milioane de euro la 447 milioane de euro.
Coca-Cola HBC este cea mai mare companie din industria băuturilor răcoritoare din România și doua cea mai mare din industria bunurilor de larg consum (FMCG). Compania deține trei fabrici pe piața locală, la Ploiești, Timișoara și Vatra Dornei, precum și o rețea de 14 centre de distribuție.