Un număr mic de consumatori obosiți de inflație au căutat oferte de Black Friday la magazinele din marile orașe, inclusiv New York, Los Angeles, Chicago și alte locații, marcând începutul unui nou sezon al cumpărăturilor de sărbători din SUA, crucial pentru comercianții cu amănuntul într-un mediu economic incert. În schimb, vânzările online au atins un record de 9,12 miliarde de dolari, transmite Reuters, preluată de News.ro.
Mulți cumpărători care și-au deschis portofelul au spus că achizițiile lor au fost strategice, nu impulsive.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Am așteptat reduceri”, a spus Tulio Rose, în vârstă de 28 de ani, care și-a luat un televizor cu ecran mare de la un magazin Best Buy din Los Angeles, în timp ce făcea cumpărături cu Barnisha Nill, în vârstă de 35 de ani. Cei doi au economisit aproximativ 500 de dolari la un televizor Samsung cu un ecran de 85 de inci (2,16 metri) pentru noul lor apartament.
Aproximativ 166 de milioane de oameni plănuiau să facă cumpărături începând de la sărbătoarea de joi pentru Ziua Recunoștinței și până la următoarea zi de luni, supranumită ”Cyber Monday", când sunt oferite reduceri la cumpărăturile online, potrivit Federației Națională pentru Retail, cu aproape 8 milioane mai mult decât anul trecut.
Dar cu ploi sporadice în unele părți ale țării, magazinele au fost mai puțin aglomerate decât de obicei de Black Friday.
"De obicei, în această perioadă a anului, te chinui să găsești parcare. Anul acesta, nu am avut nicio problemă în obținerea unui loc de parcare", a declarat Marshal Cohen, consilier șef al NPD Group Inc.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Ajutoare de la stat de câte 1.400 lei din fonduri UE pentru plata facturilor la energie ale românilor vulnerabili. La cât este estimat costul măsurii"Au loc o mulțime de cumpărături online, toată lumea caută doar să obțină ceea ce are nevoie. Nu există niciun sentiment de urgență", a adăugat Cohen, pe baza verificărilor sale din magazinele din New York, New Jersey, Maryland și Virginia.
La mall-ul American Dream din East Rutherford, New Jersey, nu existau cozi în afara magazinelor. Un angajat al Toys 'R' Us împărțea pliante cu o listă cu promoțiile ”door buster” de Vinerea Neagră.
Cei care au ajuns la mall au fost surprinși de oferte.
"Sunt o mulțime de oferte care nu au fost promovate.
CITEȘTE ȘI Twitter Blue va avea bife multicoloreLa unele dintre magazine am primit 50% reducere la tot ce am cumpărat", a spus Christine Chavez, 45 de ani. Ea a adăugat că ea face în primul rând cumpărături pentru cadouri și că a luat articole de la Victoria Secret și Torrid.
”Am ezitat să vin la mall și trebuie să spun că sunt plăcut surprinsă”, a adăugat Chavez.
Mulți cumpărători care căutau cele mai recente telefoane de ultimă generație de la Apple s-au întors cu mâinile goale din magazinele sale, în timp ce compania de tehnologie se luptă cu probleme de producție în China.
CITEȘTE ȘI România majorează exporturile de energie în Republica Moldova, dar și prețurile. Încă doi producători au încheiat contracte bilaterale cu furnizorul de stat EnergocomCheltuielile online au crescut cu 2,3% de Black Friday, a declarat Adobe, filiala de date și perspective a Adobe Inc, datorită consumatorilor care au așteptat reducerile de sărbători, în ciuda ofertelor care au început încă din octombrie.
Adobe Analytics, care măsoară comerțul electronic prin analizarea tranzacțiilor de pe site-uri web, are acces la date care acoperă achizițiile la 85% din primii 100 de comercianți cu amănuntul pe internet din Statele Unite.
Compania a estimat că vânzările de Black Friday vor crește cu 1%. Adobe se așteaptă ca Cyber Monday să fie din nou cea mai mare zi de cumpărături online din sezon, generând cheltuieli de 11,2 miliarde de dolari.