Flip.ro, marketplace dedicat smartphone-urilor second-hand, mizează pentru anul fiscal în curs, aprilie 2022 - martie 2023, pe dublarea veniturilor, la 40 de milioane de euro. Compania a intrat pe primele piețe externe, Bulgaria și Ungaria, iar planurile actuale vizează atât continuarea extinderii regionale, cât și noi segmente de piață - IMM-urile și corporațiile.
“Planurile Flip de expansiune regională se axează pe Europa Centrală și de Est, bazându-se pe expertiza centrului propriu de service, care a crescut odată cu business-ul Flip. Ne extindem și către persoane juridice, IMM-uri și mari corporații.
În cazul IMM-urilor, acestea pot cheltui mai puțin pe achiziții și pot avea buget mai mare pentru investiții, iar marile companii pot adopta practici responsabile și în ceea ce privește echipamentele electronice - un telefon de doi ani sau doi ani și jumătate, schimbat de o companie, poate avea șansă la o nouă viață”, explică, într-o discuție cu Profit.ro, Alex Burghelia, unul dintre fondatorii business-ului.
CITEȘTE ȘI Smithfield semnează o nouă achiziție strategică în România. Tranzacția, pe masa ConcurențeiUn astfel de parteneriat a fost încheiat cu OMV Petrom. Contractul prevede vânzarea a 2.500 de telefoane, pe o perioadă de trei ani.
Flip are 160 de angajați și a avut, de la lansare până în prezent, peste 200.000 de clienți. Dintre aceștia, 50.000 de clienți români și-au vândut telefoanele pe platformă, pentru o sumă totală de peste 17,5 milioane de euro.
În 2021, compania a atras investiție de la eMAG, de la care a primit în total finanțări de 8 milioane de euro. Anul trecut, Flip a atras de la eMAG Ventures fonduri de 6,5 milioane de euro, care i-au permis să-și accelereze creșterea în România și să ajungă pe primele piețe externe, Bulgaria și Ungaria.
CITEȘTE ȘI VIDEO Tranzacție surpriză: Alecsandru Rasidescu vinde Stera Chemicals, printre principalii distribuitori de materii prime din România, marelui rival german“Avantajele specifice economiei circulare, prin care clienții pot economisi bani și pot avea avantaje similare cumpărării unui telefon nou, vor face diferența în următoarea perioadă. Alegerea unui telefon recondiționat devine din ce în ce mai atractivă, din considerente de mediu, dar și de buget”, spune Burghelia.
Pe măsură ce consumul a scăzut, pe fondul crizelor succesive care au lovit economia, Flip și-a ajustat constant strategia, având un model de business care se pliază bine pe noua realitate: vinde telefoane cu până la 40% mai ieftine față de prețul dispozitivelor noi din magazine, oferind o garanție de 12 luni.
Business-ul a fost lansat în decembrie 2019 de trei tineri antreprenori - George Moroianu, Alin Luca și Alex Burghelia.