Pe plan local, piața serviciilor de e-fulfillment, adică cele prin care un operator preia tot procesul operațional și logistic al magazinului online, a ajuns anul trecut la 10 milioane de euro și ar urma să se dubleze în acest an, potrivit Frisbo, furnizor de servicii complete de profil din România.
”Deși, în urmă cu doi ani, România nu era obișnuită cu conceptul de e-fulfillment, acum start-up-urile și magazinele medii din e-commerce-ul autohton au început să ia în calcul tot mai mult externalizarea proceselor operaționale și logistice, care asigură reducerea costurilor cu până la 50%”, declară Bogdan Colceriu, CEO Frisbo.
În 2015, Frisbo, lansat pe piața din România din februarie 2014 de Okian, a înregistrat un rulaj de marfă de 2 milioane de euro, dublu față de valoarea raportată în anul anterior. Cele mai accesate servicii Frisbo în cursul anului trecut au fost depozitarea și pick&pack-ul, iar circa 30% dintre clienți au optat și pentru call-center.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Un magazin autohton care procesează zeci de comenzi pe zi plătește, în total, pentru externalizarea în regim de e-fulfillment, câteva sute de euro, însă costul pe lună nu depășește 1.000 de euro, indiferent de numărul comenzilor, explică CEO-ul Frisbo. În schimb, costurile sunt semnificativ mai mari în afara țării, cu cel puțin 50% peste costurile din România.
Chiar dacă tarifele pentru e-fulfillment sunt mult mai mici în țara noastră, numărul retailer-ilor online care externalizează procesele operaționale și logistice este încă destul de redus față de cel înregistrat în străinătate, unde circa o treime din piața de e-commerce lucrează în regim e-fulfillment, potrivit datelor Frisbo.