AFI a bătut palma cu Carrefour pentru hipermarketul din mallul pe care îl deschide anul viitor la Brașov

AFI a bătut palma cu Carrefour pentru hipermarketul din mallul pe care îl deschide anul viitor la Brașov
scris 27 mar 2016

Carrefour România va deschide un nou hipermarket în Brașov în centrul comercial pe care AFI îl construiește pe platforma Hidromecanica, teren cumpărat de la Cora, și care urmează să fie deschis în octombrie 2017, au declarat pentru Profit.ro surse din retail. 

Carrefour mai deține un hypermarket în Brașov și avea în plan să deschidă o unitate în mall-ul Korona, proiect abandonat de Echo Investments, iar sursele citate spun că retailerul francez a cumpărat chiar o parte din terenul pe care urma să fie construit centrul comercial.

Urmărește-ne și pe Google News

Retailerul mai are în acest oraș alte 18 supermarketuri și magazine de proximitate.

Carrefour este singura opțiune a AFI pentru centrul comercial, Auchan fiind deja prezent în proiectul Coresi, iar Cora a stopat deschiderea de noi magazine.

Cora va dubla în acest an hipermarketul din City Park Constanța și se dezvoltă pe online CITEȘTE ȘI Cora va dubla în acest an hipermarketul din City Park Constanța și se dezvoltă pe online

Contactați de Profit.ro, reprezentanții AFI au spus că nu pot confirma informația, iar cei ai Carrefour nu au răspuns până la publicarea acestui articol.

În iulie 2015, AFI Europe a anunțat că a cumpărat de la România Hypermarche (hipermarketurile Cora – n.r.) un teren de 40.000 de metri pătrați situat în centrul Brașovului, unde va construi un centru comercial cu o suprafață închiriabliă de 45.000 metri pătrați și un proiect de birouri de clasa A de 11.000 metri pătrați, pe care le va deschide în octombrie 2017.

Pe acest teren, operatorul hipermarketurilor Cora intenționa să construiască un complex imobiliar de 70 de milioane de euro, dar a renunțat la proiect.

Consiliul Concurenței analizează preluarea supermarketurilor Billa de către Carrefour CITEȘTE ȘI Consiliul Concurenței analizează preluarea supermarketurilor Billa de către Carrefour

"Brașov este principala destinație turistică din România, atrăgând aproximativ 1,5 milioane de turiști pe an, iar orașul are un număr mare de locuitori, cu o putere de cumpărare peste medie. Aceste lucruri, împreună cu zona perfectă din centrul orașului, ne-au convins să intrăm pe piața de retail din Brașov și să dezvoltăm acest proiect cu destinație mixtă”, declara atunci David Hay, CEO AFI Europe România.

Mall-ul va avea o suprafață totală de închiriat de 45.000 metri pătrați, pe trei niveluri accesibile prin trei intrări principale, conectate de un culoar. Cel de-al treilea etaj va găzdui zona de restaurante și divertisment, inclusiv un cinematograf.

Acesta este al treilea centru comercial al dezvoltatorului în România, după AFI Palace Cotroceni din București, de 81.000 metri pătrați, și AFI Palace Ploiești, de 33.000 metri pătrați.

Pe același teren, compania construi și un proiect de birouri de clasa A, cu o suprafață închiriabilă de 11.000 metri pătrați și va fi conceput ca o construcție „verde”. Pe segmentul de birouri, firma dezvoltă AFI Park, proiect compus din cinci clădiri de birouri de clasa A, cu o suprafață totală de închiriere de peste 70.000 metri pătrați, din care ultimele două se află în construcție, urmând să fie finalizate la începutul anului următor.

Carrefour are planuri de extindere și în acest an, urmând să deschidă hipermarketuri în București și Piatra Neamț, și așteaptă avizul Consiliului Concurenței pentru preluarea supermarketurilor Billa, ceea ce îi va dubla rețeaua pe acest segment.

Vânzările rețelei Carrefour România, care numără în prezent peste 190 de magazine, au crescut cu 13,6%, la 1,215 miliarde euro, în 2015, an în care consumul a urcat pe fondul reducerii TVA la alimente și în care s-a extins cu două hipermarketuri și 10 supermarketuri.

viewscnt
Afla mai multe despre
carrefour
afi
hipermarket
brașov