Valoarea pieței românești a berii a depășit 2 miliarde de euro în 2016, în creștere cu 6-7% față de anul anterior, în timp ce volumul de bere consumată a crescut nesemnificativ, cu mai puțin de 1%, a declarat miercuri, pentru News.ro, președintele Asociației Berarii României, Shachar Shaine.
“Valoarea netă a pieței, adică berea care pleacă de la producător, o estimăm pentru 2016 la 1,2 miliarde de euro, dar dacă luam în calcul și retailul atunci valoarea pieței o estimăm la 2 miliarde de euro. Anul trecut, valoarea pieței a crescut cu 6-7% față de 2015”, a afirmat Shaine.
Volumul pieței berii s-a menținut anul trecut la 15,8 milioane de hectolitri, nivel înregistrat în 2015, arată datele prezentate miercuri de Asociația Berarii României.
Datele mai arată că, anul trecut, consumul pe cap de locuitor s-a menținut la nivelul anului precedent, de 80 de litri.
Însă asociația Berarii României a observat o tendință de creștere a consumului de bere la sticlă, în detrimentrul consumului de bere la PET.
Potrivit asociației, piața berii a adus economiei românești o valoare adăugată de 860 milioane euro în 2016.
"Deși în 2016 importurile au înregistrat o ușoară creștere față de anul precedent, de 0,09 milioane de hectolitri, atingând un total de 0,44 milioane de hectolitri, piața berii din România continuă să își păstreze caracterul național, ponderea producției locale rămânând la peste 97% din consumul intern", a precizat asociația.
Exporturile de bere au înregistrat o ușoară scădere în 2016, cu 0,08 milioane hl, la 0,42 milioane hl.
În 2016, membrii asociației au investit în total 69,7 milioane de euro, în creștere cu 14,2 milioane de euro față de 2015.
Până în prezent, investițiile cumulate realizate de membrii asociației de la intrarea acestora pe piață au atins 1,4 miliarde de euro.
Producătorii de bere care fac parte din asociație au redus numărul de angajați anul trecut, la circa 3.600, de la 3.700 în 2015.
Asociația Berarii României a admis că majorarea accelerată a salariului minim pe economie din România a avut un impact asupra industriei, însă cea mai mare problemă este lipsa forței de muncă.
"Salariul minim ne influențează, dar primul lucrul care se observă ca producător este că se simte lipsa de mână de lucru în România. Cu modificarea salariului minim ne-am obișnuit și ne-am aliniat, nu cred ca este un lucru rău. Trebuie să eliminăm diferența de salarii față de Europa, dar treptat", a spus Shaine.
Piața românească a berii este dominată de patru jucători: Ursus Breweries, liderul pieței, Heineken România, Bergenbier și United Romanian Breweries Bereprod (URBB).