Piața de servicii alimentare din România (restaurante, fast-food, cafenele, cantine, puburi etc.) a crescut în anul 2021 până la 5,66 de miliarde de euro, depășind cu 21% recordul înregistrat în 2019, înainte de izbucnirea pandemiei COVID-19.
„Industria de food service a închis anul 2021 la un nivel record de 5,66 de miliarde de euro, însă creșterea se datorează în primul rând segmentului de food delivery, care a adus mulți consumatori noi în categorie. Spre finalul anului trecut au început să scadă comenzile de acasă, fiind înlocuite cu cele de la birou, iar apetitul consumatorului de a comanda de la branduri cu care nu a interacționat și fizic se află pe un trend ascendent puternic”, afirmă Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.
„Din punct de vedere al modalității de plată, cash-ul recâștigă din terenul pierdut în timpul pandemiei, ceea ce face să fie și mai surprinzătoare creșterea agresivă a numărului de români care nu mai lasă tips în locație sau la delivery. Astfel, în doar un an, procentul celor care nu lasă tips s-a triplat, ajungând la 32%,” adaugă Florin Maxim.
Potrivit datelor Hospitality Culture Institute, românii au început să cheltuiască mai mulți bani pentru serviciile alimentare, valoarea bonului crescând în toate categoriile analizate. Cu toate acestea, nu mai puțin de 59% din piață este în continuare generată de bonuri cuprinse între 21 și 50 de lei.