Noul concept al Metro pentru La Doi Pași, o decizie la nivel global

Noul concept al Metro pentru La Doi Pași, o decizie la nivel global
scris 1 oct 2015

Noul concept „La Doi Pași”, care se diferențiază de cel vechi prin design, sortimentație, dar și un model de franciză diferit, a fost dezvoltat de specialiști din România, Polonia, Rusia și alte țări, în care Metro mai deține astfel de concepte, dar sub alte branduri. De altfel, pe viitor grupul german va reuni magazinele din toate aceste țări sub un singur brand.

"Trecerea la noul concept este o decizie care a fost luată în mai multe țări. La acest concept nu am lucrat singuri, am lucrat cu toate țările unde businessul Metro este foarte important pe partea de  traderi. Ne gândim și la unificare a acestor branduri la nivel de țări. La noul concept La Doi Pași au lucrat specialiști din România, Ungaria, Polonia, Rusia și alte țări", a declarat Toni Ehling, Sef  Departament Clienti Revânzători din cadrul Metro Cash&Carry România.

Urmărește-ne și pe Google News

El a explicat că diferența față de vechiul La Doi Pași este că noul concept este foarte puternic și nu se adresează doar cumpărătorilor, este vorba inclusiv despre implicare în management, sortimentație, layout, și mercantizare.

"Am stat și am analizat ce am construit și am găsit calea să reîmprospătăm conceptul și să venim cu noi elemente și ne uităm cu încredere în viitor. Evoluția este către un nou brand. În decembrie, am implementat un concept pilot operat de Metro în București, am testat, am ascultat clienții, am lucrat împreună cu alte țări și am dezvoltat acest concept. Magazinul de proximitate este acel magazin în care găsesc produsele de care am nevoie, le cumpăr repede, mă simt bine și găsesc produse proaspete și de calitate", a arătat Ehling.

Metro a lucrat la noul brand pornind de la conceptul american ”Stop&Go”, în care ”Stop” înseamnă refresh al conceptului, timp de dezvoltare, testare, rafinare și ”Go” - concept modern creat pentru consumatori, soluții în managementul afacerilor, competitivitate, timp câștigat pentru clienți.

"În această nouă etapă de dezvoltare Metro va avea o implicare consistentă, partea de costuri se discută individual. Mai întâi, trebuie să înțelegem potențialul afacerii și cum putem să-l ajutăm mai bine. În fiecare situație vom întocmi o analiză de fezabilitate și vom stabili atunci care este partea de implicare a Metro și care a clientului", a adăugat Ehling, care a precizat că nu există un cost pentru analiza dosarului.

El arată însă că magazinele vor avea o contribuție lunară, pentru că sunt afiliați la o rețea, iar Metro va susține lunar costuri de marketing, sistemele informatice, dar suma nu este mare sau nesustenabilă pentru aceștia.

"Avem un model de franciză complet funcțional, cu procese optimizate pentru revânzători: de la design, la aprovizionare și pricing. De asemenea, aprovizionare este foarte importantă, iar Metro va livra marfa la magazin. Avem practic 31 de platforme de livrare (rețeaua de 31 de magazine cash&carry – n.r.)", a arătat Ehling.

Pentru a implementa întreg conceptul, magazinele trebuie să aibă o suprafață de minim 80 metri pătrați și maxim 200 metri pătrați.

"Vorbim de zone rezidențiale, cu componentă mare de trafic și rurale, ne adresăm întregii piețe din România. (…) Rețeaua la Doi Pași are 500 de magazine și un potențial bun de dezvoltare. Vrem în 5 ani să fim între principalii jucători din piața de proximitate și să ne triplăm rețeaua", a arătat Ehling.

În prezent, sunt șase magazine în curs de implementare și urmează încă patru, iar cererile de la revânzători este foarte mare.

”Comerțul tradițional resimte o puternică presiune din partea expansiunii retailului modern. Metro a dezvoltat soluții moderne pentru comercianții independenți încă din 2010”, povestește Ehling.

Cerut de clienți, Metro a dezvoltat în perioada ianuarie-septembrie 2011 programul La Doi Pași, menit să sprijine dezvoltarea afacerii clienților sub un brand comun și o imagine unitară, și l-a lansat oficial în martie 2012, după care a urmat expansiunea.

”Între 2011 și 2014 mulți clienți și-au consolidat și și-au dezvoltat afacerile, alții nu au reușit să depășească dificultățile pieței și concurenței, gradul de implementare a consultanței și recomandărilor oferite a fost diferită între magazinele partenere. În 2014, am decis să creăm mai multă valoare, iar în 2015 să implementăm, testăm și să rafinăm noul concept”, a mai spus Ehling.

Metro Cash&Carry a fost primul retailer care a intrat în România după Revoluție, în 1996. Compania are o rețea de 31 de magazine, dintre care 26 Metro Cash&Carry și 5 Metro Punct.

Metro a reluat după mai mulți ani organizarea Metro Expo, în cadrul Romexpo, o expoziție dedicată profesioniștilor din retail, care reunește 260 de expozanți și la care sunt așteptați 40.000 de vizitatori.

viewscnt
Afla mai multe despre
metro
la doi pasi
toni ehling