Grupul german Metro, prezent și pe piața din România, a confirmat, luni, că urmează să se separe în două entități, Consiliul de Administrație al companiei urmând să înceapă procedurile în acest sens. Cele două companii vor fi listate la bursă la jumătatea anului viitor, se arată într-un comunicat al companiei.
Metro afirmă că nu va avea nevoie de o majorare de capital și se așteaptă ca ambele companii să obțină, și fără acest pas, ratinguri în categoria recomandată pentru investiții (investment grade). Unii analiști estimau că Metro ar putea avea nevoie de capital suplimentar de până la 900 de milioane de euro pentru a se putea diviza, obținând totodată ratinguri în cea mai bună categorie.
În primăvară, grupul a anunțat că ia în calcul divizarea în două companii listate la bursă, pentru a-și maximiza potențialul de creștere.
Astfel, operațiunile en-gros ale Metro Cash & Carry și hypermarketurile Real ar urma să fie transferate către o nouă companie, în timp ce divizia de produse electronice, care include lanțurile Media Markt și Saturn, va rămâne în cadrul Metro.
Acționarii grupului vor deține acțiuni la ambele companii, în funcție de participațiile actuale, însă doar 90% din entitatea care va prelua activitățile de comerț cu alimente și en-gros va reveni acestora. O participație de 10% va fi deținută de Metro, care se va ocupa cu vânzarea de electronice.
Metro Cash&Carry, parte a grupului german Metro, a fost primul retailer care a intrat în România după Revoluție, în 1996.
Vânzările Metro Cash&Carry România au scăzut în anul fiscal 2014-2015, respectiv octombrie 2014 - septembrie 2015, la 892 milioane euro, de la 909 milioane euro în anul anterior, perioadă în care a închis un magazin la Pitești și și-a redus numărul angajaților cu 582 persoane, la 4.349 salariați.
Metro Cash&Carry România a fost afectată de criza financiară, din 2009 până în 2014, vânzările înregistrând un declin constant, de la 5,74 miliarde lei la 4,48 miliarde lei, potrivit datelor disponibile la Ministerul Finanțelor.