Lanțul american de fast food McDonald's a ratat ținta trimestrială de profit pentru prima dată în ultimii doi ani, consumatorii fiind mai atenți la buget și mai puțin la oferte, iar conflictul din Orientul Mijlociu afectând vânzările internaționale.
VEZI AICI ȘI VIDEO McDonald’s a instalat primul panou publicitar care miroase a cartofi prăjiți
Vânzările comparabile de la an la an au crescut cu 2,5% în Statele Unite, mult sub creșterea de 12,6% din 2023 și sub estimările inițiale, pentru o creștere de 2,55%.
CITEȘTE ȘI Fostele magazine cora - deschise sub o altă denumire. Carrefour închide aproape jumătate din magazinele de proximitate preluate de la coraProfitul pe acțiune ajustat a fost de 2,70 dolari, sub valoarea estimată de 2,72 dolari.
Impactul conflictului din Orientul Mijlociu reverberează prin vânzările internaționale de licențiere McDonald’s, cu o scădere de 0,2%
Veniturile totale pentru primul trimestru au crescut cu 5%, până la 6,2 miliarde dolari, contribuind la un venit net trimestrial de 1,93 miliarde dolari.
Fondată în 1940 de Dick și Mac McDonald în California, McDonald’s a evoluat într-un brand global cu peste 40.000 de magazine în 100 de țări. Cu o valoare de piață de 197 de miliarde de dolari, acțiunile McDonald’s au închis acum la 273,06 dolari în New York.
Lanțul american de fast food McDonald's reconfirmă în același timp că va testa un burger mai mare anul acesta, pe care îl va lansa pe mai multe piețe din întreaga lume.
„Echipa noastră de bucătari a creat un burger mai mare și sățios”, a transmis directorul financiar, Ian Borden.
CITEȘTE ȘI Ouăle brune vor dispărea din supermarketuriMcDonald's a obținut anul trecut un profit net de aproape 8,469 miliarde de dolari, cu 37% mai mare comparativ cu 2022.
Compania americană a încasat în 2023 peste 25,493 miliarde euro, cu 10% mai mult ca în 2022.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ elefant.ro își cere insolvența„În SUA și în alte piețe din întreaga lume, a avea un burger mai mare este o oportunitate”, a transmis în iarnă directorul general Chris Kempczinski într-un interviu acordat CNN. „Lucrăm la asta”, a mai anunțat șeful celui mai mare lanț de restaurante fast-food din lume.
Creșterea dimensiunii burgerilor nu e singura opțiune pentru companie, care vrea să deschidă alte mii de restaurante în întreaga lume și să crească cu 100 de milioane numărul de membri în programul său de loialitate, care îi îndeamnă pe clienți să cheltuiască mai mult.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Sindicatele Dacia au obținut o majorare a salariului de 4 ori mai mare decât a propus companiaMcDonald’s a lucrat deja la un plan de îmbunătățire a gustului burgerilor săi. Dar a aflat că, pe lângă chifle mai moi și brânză de vaci, oamenii doresc și un burger mai mare.
„Ne-am ascultat clienții și am înțeles dorința de a avea burgeri mai mari”, a declarat Jo Sempels, care supervizează piețele unde McDonald’s și-a licențiat marca.
McDonald’s plănuiește să testeze opțiunile pe piețe limitate și, odată ce o găsește pe cea mai bună, să o lanseze pe scară mai largă, a spus Sempels.
CITEȘTE ȘI Țara în care „shrinkflation” a devenit problemă de stat. Companiile vor fi obligate să publice vechile și noile gramaje ale produselorPlanul McDonald’s pentru burgeri mai mari vine într-un moment în care mulți clienți caută modalități de a cheltui mai puțin – și în condițiile în care un burger McDonald’s scump a devenit un fel de simbol al inflației.
Lanțul intenționează să aibă 50.000 de locații la nivel global până în 2027, a declarat într-un comunicat.
În România, Premier Restaurants, operatorul lanțului de restaurante McDonald’s în România, a depășit 100 de restaurante pe piața locală. La scurt timp, cum a arătat Profit.ro, CEO-ul a plecat din companie.