Retailerul german Lidl a deschis astăzi al 200-lea magazin al rețelei în localitatea Dumbrăvița, județul Timiș, sub un concept nou și cu prima stație de încărcare pentru automobile electrice din rețea.
Noul magazin are o suprafață de vânzare de aproximativ 1.400 metri pătrați, cu 200 metri pătrați mai mare față de magazinele deschise până acum, și aproximativ 120 de locuri de parcare.
Totodată, noul concept de magazin va cuprinde o serie de îmbunătățiri în ceea ce privește design-ul, având un acoperiș mai înalt, susținut de grinzi lamelare și luminatoare ce permit iluminatul natural, contribuind astfel la economisirea de energie. Pentru angajați, magazinul oferă spații suplimentare cu suprafețe mai mari, între care se numără o cameră pentru studiu individual și o terasă.
Magazinul din Dumbrăvița are 20 de anagajați.
Noul magazin din Dumbrăvița folosește o serie de tehnologii avansate din domeniul construcțiilor, ce contribuie la reducerea amprentei energetice a clădirii. Căldura generată de către echipamentele din magazin, care folosesc agent frigorific ecologic, se recuperează și se folosește încălzirea acestuia prin pardoseală și pentru furnizarea apei calde.
În același timp, magazinul va fi echipat cu prima stație de încărcare pentru automobile electrice din portofoliul companiei, pentru disponibilă pentru clienții săi.
De la începutul anului, Lidl a mai deschis magazine în Bușteni, Rădăuți, Târgu Mureș, București, Balș și Piatra Neamț și a ajuns la o rețea de 198 de magazine la nivel național.
Compania ocupă locul trei pe piața de retail din România, cu o cifră de afaceri netă de 4,72 miliarde de lei (1,062 miliarde de euro), în creștere cu 21,5% comparativ cu 2014, și un profit net de 172 milioane de lei (38,7 milioane de euro), de 2,8 ori mai mare.
Lidl a intrat pe piața locală în 2010, când a preluat de la grupul Tengelmann cele aproximativ 100 de magazine de discount Plus.
Retailerul este parte a grupului german Schwarz, care mai deține în România rețeaua de hipermarketuri Kaufland, liderul pieței locale de retail cu afaceri de 2 miliarde euro.
Activând în 27 de țări din Europa, cu mai mult de 170.000 de angajați, Lidl se numără printre primii 10 comercianți de produse alimentare la nivel mondial. Lidl este unul dintre cele mai mari lanțuri de magazine din Europa, cu peste 100 de centre logistice, care asigură aprovizionarea pentru aproximativ 10.000 de magazine.