Grupul britanic Kingfisher, proprietarul Brico Depôt, a raportat o pierdere în România de 9 milioane de lire sterline (peste 10 milioane de euro) în primul semestru al acestui an, în pofida afacerilor în creștere, susținute de cumpărarea rețelei de magazine Praktiker.
Potrivit companiei, pierderea reflectă "incertitudinea consumatorilor în urma schimbării proprietarului Praktiker România".
Vânzările pe piața locală ale grupului britanic au urcat cu peste 80% în primele 6 luni, la 95 de milioane de lire sterline. În trimestrul al doilea, vânzările au fost de 58 de milioane de lire sterline, în urcare cu aproape 80%.
Grupul reușise, anul trecut, să treacă pe profit în România, sprijinit de achiziția rețelei Praktiker, după pierderi cumulate de 21 milioane lire (23,93 milioane euro) în cei 2 ani anteriori.
Kingfisher avea, la finele trimestrului al doilea, 38 de magazine pe piața românească, cu un total de 2.477 de angajați.
Kingfisher a finalizat preluarea rețelei Praktiker România de la omul de afaceri turc Omar Susli la începutul lunii decembrie 2017. Britanicii au plătit 22 milioane de euro, din care 6 milioane de euro pentru acoperirea datoriilor companiei. Achiziția Praktiker, unul dintre principalii jucători pe piața de bricolaj și cel mai mare retailer de mobilă după afaceri, a dublat prezența Kingfisher din România și a propulsat compania pe locul secund pe piața de profil.
La nivel de grup, Kingfisher a raportat un profit de 404 milioane de lire sterline după primele 6 luni din 2018, în scădere cu 13,5% față de perioada echivalentă din 2017. Vânzările totale au depășit 6 miliarde de lire sterline, un avans de 1,2% față de anul precedent.