Keurig Green Mountain a încheiat un acord pentru preluarea producătorului de băuturi răcoritoare Dr Pepper Snapple Group, într-un acord în valoare de peste 21 de miliarde de dolari care va duce la formarea unei companii nord americane ale cărei branduri vor include nume ca Green Mountain Coffee, 7UP, Snapple și Sunkist, relatează Reuters.
Tranzacția, cea mai recentă dintr-o serie de achiziții făcute în ultimii cinci ani de proprietarul Keurig, JAB Holding din Luxemburg, va crea un grup cu o gamă largă de băuturi calde și reci, canale diferite de accesare a clienților și o platformă mai largă pentru noi acorduri, scrie News.ro.
”Avem un portofoliu foarte larg de branduri, suntem capabili să răspundem aproape tuturor nevoilor clienților, în toate formatele, și de a atinge toate punctele de vânzare”, a declarat directorul general al Keurig, Bob Gamgort.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Keurig va plăti un divident special de 103,75 de dolari pe acțiune acționarilor Dr Pepper Snapple, rezultând o plată în numerar de 18,7 miliarde de dolari. Acționarii Dr Pepper Snapple vor deține o participație de 13% la noua companie, care se va numi Keurig Dr Pepper.
O participație de 13% la Dr Pepper Snapple valora peste 2,2 miliarde de dolari înainte de anunțarea tranzacției. Acțiunile Dr Pepper Snapple au crescut luni cu 25%, la 119,7 dolari pe unitate, la bursa din New York.
Un analist al companiei financiare Bernstein, Ali Dibadj, estimează valoarea tranzacției la 26-27 miliarde de dolari.
Dibadj consideră că în urma acestei tranzacții a crescut probabilitatea ca Pepsi și Coca Cola să fie preluate. Ar rezulta o mega-tranzacție, având în vedere că cele două companii au capitalizări de 170 de miliarde de dolari, respectiv de 200 de miliarde de dolari.
Keurig Green Mountain este cel mai important producător de capsule unice pentru cafea din Statele Unite. În 2016, compania a fost preluată de compania holding JAB a familiei de miliardari germani Reimann, pentru 13,9 miliarde de dolari.
În ultimii ani, JAB a făcut o serie de achiziții, cum ar fi Au Bon Pain, Krispy Kreme și Panera Bread, precum și mai multe afaceri cu cafea, de la brandul de nișă Intelligentsia la operațiunile internaționale cu cafea ale grupului Mondelez International.
JAB și partenerii săi vor investi în tranzacție 9 miliarde de dolari, sub formă de acțiuni, în timp ce Mondelez, care este acționar important al Keuring, va deține o participație de 13%-14% la noua companie.