Retailerul german Kaufland va inaugura, pe 17 august, la Mangalia, magazinul cu numărul 110 al rețelei din România. Astfel, din cele șase magazine pe care retailerul a anunțat că le va deschide în anul fiscal 2016, care se va încheia în februarie 2017, două au fost deja inaugurate, în Capitală.
Pe lângă unitatea din Mangalia, Kaufland România urmează să mai deschidă magazine la Codlea, Lugoj și București.
Valoarea investițiilor pe care Kaufland România le alocă pentru anul fiscal 2016 este de 100 de milioane de euro.
În prezent, rețeaua numără 109 hipermarketuri.
CITEȘTE ȘI Kaufland investește 100 milioane euro în deschiderea a 6 magazine noi și remodelarea unora existenteÎncepând cu luna iulie, retailerul a lansat și platforma digitală traiestefresh.ro, unde clienții pot afla informații despre rolul alimentelor proaspete în nutriție, rețete în combinații fresh și sfaturi despre un stil de viață sănătos.
Clienții vor putea câștiga de pe platformă și peste 500 de premii printre care trei excursii exotice, o călătorie cu familia în SUA pentru a vizita Universal Studios și Disney World dar și o mașină electrică.
Potrivit retailerului, conceptul ”Trăiește fresh” vine în continuarea preocupării de a avea produse proaspete. Compania asigură zilnic livrări de produse – legume, fructe, lactate, carne, mezeluri – printr-un traseu scurt de aprovizionare.
”Intenționăm ca, în viitor, atunci când avem posibilitatea să ne ocupăm de remodelarea unui magazin, să dotăm magazinele din orașele mari cu Fresh Cornere (așa cum sunt în magazinul din strada Barbu Văcărescu, din București- n.r.)”, a mai spus Valer Hancaș, director Corporate Affairs & Comunicare al Kaufland România.
Hancaș a mai precizat că peste 50% din produsele care se află pe rafturile magazinelor Kaufland provin de la producători autohtoni, iar în ceea ce privește segmentul de fructe și legume, în plin sezon, procentul ajunge și la 80%, lucru care nu se mai întâmplă însă în lunile ianuarie și februarie.
Kaufland este cel mai mare retailer din România cu afaceri de 9,17 miliarde lei (2,063 miliarde euro) în 2015, în creștere cu 14,7% comparativ cu anul anterior. Profitul net al companiei a urcat cu 58%, la 649 milioane lei (146 milioane euro).
Astfel, Kaufland deține circa 20% din comerțul modern din România.
Potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finante, retailerul a avut anul trecut un număr mediu de 13.263 de angajați.
Tot ca planuri de expansiune, Valer Hancaș a precizat că, la începutul anului 2018, Kaufland va deschide primul magazin din Republica Moldova, din cele șase planificate să fie inaugurate în statul de peste Prut. Coordonarea activităților comerciale din Republica Moldova va fi asigurată direct de filiala din România.
”Cel mai probabil, la începutul lui 2018 vom începe să deschidem primul magazin (din Republica Moldova – n.r.). Când vorbim de expansiune tot timpul este complicat de estimat ceea ce se întâmplă după primul magazin”, a spus Valer Hancaș.
Suprafețele vor fi similare cu cele din România, cu suprafețe medii cuprinse între 3.500-3.700 de metri pătrați pentru cele șase magazine pe care retailerul urmează să le inaugureze peste Prut.