Retailerul Kaufland pregătește investiții de circa 300 milioane euro în România în acest an și vrea să deschidă zece magazine, a declarat Valer Hancaș, directorul de comunicare al Kaufland România și Republica Moldova. Compania a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri până la 3,4 miliarde euro (martie 2022 – februarie 2023).
”300 de milioane de euro este valoarea investițiilor și deschidem zece magazine. Investițiile nu au în vedere doar aceste zece magazine, sunt și costuri operaționale, mai sunt și costuri de renovare a magazinelor care au ceva ani în spate, iată, s-au împlinit 18 ani de la deschiderea primului magazin”, a declarat luni Valer Hancaș, directorul de comunicare al Kaufland România și Republica Moldova.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania va angaja circa 1.000 de persoane în magazinele deschise în acest an, scrie News.ro.
”Avem 13.942 de norme întregi. În total, sunt circa 17.000 de persoane care lucrează pentru Kaufland România. Unii sunt part-time, lucrează patru ore, de aceea dacă transformăm în norme întregi, ies 13.942. eToretic, pentru zece magazine probabil și restul nevoilor, mergem la 1.000 de locuri de muncă”, a adăugat el.
În principiu, la toate deschiderile de magazine compania încearcă să implementeze panouri fotovoltaice, inclusiv pe depozitele centrale.
Mai mult, compania are în plan deschiderea unui depozite anul viitor, în Moldova.
De asemenea, în anul financiar 2022, Kaufland a avut o contribuție totală de 2,38 miliarde euro (Valoare Adăugată Brută) în economia locală, ceea ce reprezintă aproximativ 1% din PIB-ul României.
Anul trecut, Kaufland a investit în România 315 milioane euro, în termeni de CAPEX, mai precis, pentru achiziționarea sau modernizarea activelor fixe, și a avut o contribuție la bugetul de stat de peste 214 milioane euro, prin taxe și impozite.
CITEȘTE ȘI Prăbușire demografică în Moldova: cel mai mare spor natural negativ al populației din istoria saKaufland este unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, cu peste 16.500 de angajați.
”Grila de salarizare și pachetul de beneficii sunt îmbunătățite constant, în 2022, salariul net minim la Kaufland depășind cu aproape 60% salariul net minim la nivel național”, anunță compania.
Compania generează prin activitatea sa circa 91.000 de locuri de muncă cu normă întreagă în România, direct, indirect și indus, echivalentul a aproximativ 1,7% din forța de muncă națională.
Fiecare angajat direct Kaufland în România sprijină angajarea a peste 5 persoane în întreaga economie românească, prin crearea de noi locuri de muncă, potrivit studiului de impact socio-economic al companiei aferent anului financiar 2022, întocmit de KPMG.
Kaufland precizează că susține parteneriatele cu producători locali.
”Astfel, în 2022, compania a colaborat cu peste 2.600 de furnizori din România. Kaufland derulează programe de sprijin pentru aceștia, iar anul trecut, peste 80% dintre cheltuielile totale cu furnizorii au fost alocate partenerilor locali, depășind valoarea de 2,4 miliarde de euro. Totodată, 67 de cenți din fiecare euro cheltuit la casele de marcat Kaufland merg direct către afaceri din România”, mai arată compania.
Anul trecut, Kaufland s-a implicat în dezvoltarea și derularea unor proiecte de responsabilitate socială în valoare de 9 milioane euro, dintre care două programe de finanțare prin care Kaufland oferă granturi nerambursabile organizațiilor neguvernamentale.
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.500 de magazine în 8 țări, 148.000 de angajați și o rețea care a ajuns în prezent la 168 de magazine în România.