Retailerul elen de jucării și decorațiuni Jumbo vrea să deschidă patru noi hipermarketuri în România, inclusiv primul său magazin dintr-un mall amplasat într-o zonă centrală, urmând să ajungă la 20 de magazine pe plan local până la finele anului 2026.
În prezent, Jumbo operează o rețea de 16 hipermarketuri în România, dintre care patru în București-Ilfov și câte unul în orașele Timișoara, Oradea, Arad, Ploiești, Pitești, Constanța, Suceava, Bacău, Brăila, Brașov, Craiova și Sibiu, ultimul deschis toamna trecută.
După cum a relatat Profit.ro, Jumbo a lansat în iulie magazinul online e-jumbo.ro, anunțat încă din pandemie, iar până la finele anului va deschide și un magazin fizic, la Iași.
CITEȘTE ȘI Culmea taxării - Statul pune taxă și pe taxe pentru a aduna mai mulți bani la bugetAnul viitor, Jumbo intenționează să deschidă alte două hipermarketuri, în Oradea și Timișoara, orașe unde are deja prezență, urmate, în 2026, de un nou magazin în București, în incinta mallului Liberty Center.
Mallul, inaugurat în 2008 în urma unei investiții de circa 70 de milioane de euro, a fost executat silit în 2012 de cele trei bănci care au finanțat construcția – Eurobank EFG Luxembourg, Alpha Bank și Bank of Cyprus – în baza unei datorii de 61 milioane de euro.
Într-un raport publicat acum, Jumbo transmite că “a achiziționat încă un hipermarket în București, în Liberty Center, care se preconizează că se va deschide în 2026”.
Jumbo a investit aproape 57 de milioane de euro în achiziția de terenuri și imobile în România în prima jumătate a anului, inclusiv pentru achiziția magazinului din Liberty Center. Printre alte investiții, compania a mai cumpărat un magazin în Oradea, precum și o proprietate închiriată în Timișoara, cea din urmă în schimbul a 9 milioane de euro.
Grupul grec a raportat vânzări consolidate de 424,8 milioane de euro în primul semestru, cu 20% mai mari față de aceeași perioadă a anului trecut, susținute de creșteri pe toate principalele piețe.
În România, vânzările au crescut cu 17,1% în perioada analizată, de la 67,2 milioane de euro la 78,7 milioane de euro, subsidiara locală contribuind cu 18,5% la vânzările grupului.
Jumbo România a obținut un profit înainte de taxe (EBIT) de 25,2 milioane de euro și a contribuit cu 19,6% la rezultatul consolidat, situat la 128,57 milioane de euro.
Jumbo deține 83 de magazine fizice, în Grecia (53), România (16), Bulgaria (9) și Cipru (5), în timp ce magazinul online este operațional în Grecia, Cipru și România. Retailerul de jucării este prezent, prin intermediul unor parteneriate cu companii locale, și în Macedonia, Albania, Serbia, Kosovo, Bosnia și Muntenegru.