Vânzările Jumbo au scăzut cu aproape o cincime în 2020, un an “de supraviețuire” pentru retaileri, în contextul închiderii magazinelor non-esențiale de către autorități în lupta împotriva pandemiei, potrivit retailerului grec de jucării și decorațiuni.
Jumbo, prezent cu o rețea de 14 hipermarketuri în România, a raportat vânzări cu 18,2% mai mici în 2020 comparativ cu anul anterior.
Declinul a fost cauzat, în principal, de cele două perioade de carantină națională impuse în Grecia, ultima, începută în luna noiembrie, fiind încă în vigoare.
CITEȘTE ȘI Ce este un Marketplace și cum poți să vinzi online“Blocajele stricte, cu închiderea magazinelor de retail dispusă în două rânduri de guvernul elen, a marcat, fără îndoială, multe succese în sectorul sănătății, dar a “rănit” grav sectorul de retail din Grecia”, potrivit Jumbo.
Săptămâna trecută, autoritățile de la Atena au relaxat o serie de restricții impuse pentru a frâna cel de-al doilea val al pandemiei, însă magazinele considerate non-esențiale vor rămâne închise cel puțin până pe 18 ianuarie.
“Practic, nu a fost pusă în aplicare nicio politică alternativă cu privire la sectorul de retail. A rezultat închiderea absolută, fără un orizont de timp, a magazinelor de vânzare cu amănuntul, inclusiv în ianuarie 2021”, notează Jumbo.
Vânzările Jumbo s-au prăbușit cu 54% în decembrie, după un declin de 35% în luna precedentă, toate magazinele retailerului din Grecia, două magazine din Cipru și un magazin din Bulgaria fiind închise în ultimele două luni ale anului.
Jumbo deține o rețea de 80 de hipermarketuri de jucării, dintre care 52 în Grecia, 14 în România, 9 în Bulgaria și 5 în Cipru, precum și două magazine online, operate din Grecia și, respectiv din Cipru, ultimul fiind lansat la finele lunii mai.
Grupul vrea să deschidă un nou hipermarket în România, la Craiova, precum și un magazin online, lansarea acestora, programată inițial pentru ultima parte a anului trecut.