Inditex, proprietarul Zara, cea mai mare companie de modă listată la bursă din lume, în funcție de vânzări, își extinde brandul cu prețuri mici Lefties, axat pe generația Z, pentru a contracara rivalul Shein, fondat în China, transmite Reuters.
Creșterea rapidă a Shein, o piață online fără magazine fizice, pune presiune pe retaileri precum Inditex și H&M din Suedia, pentru a găsi modalități de a răspunde la prețurile mici ale acestuia, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Zara a devenit mai puțin competitivă de când Inditex a început să majoreze prețurile la marca sa de bază pentru a proteja marjele de profit de inflație și ca parte a unei reorientări către clienți mai de lux.
Dar compania spaniolă își dezvoltă în liniște mărcile mai accesibile.
Expansiunea Lefties, care vinde blugi de 17,99 de euro, rochii pentru doar 7,99 de euro și genți de mână de 5,99 de euro, este o parte cheie a acestei strategii.
Lefties, care a debutat ca un outlet pentru Zara, are acum magazine în 17 țări, inclusiv Egipt, Mexic, România, Arabia Saudită, Turcia și Emiratele Arabe Unite.
Creșterea sa arată că Inditex își dorește p prezență la nivelul inferior al pieței, chiar dacă a sporit cu succes profiturile Zara, care este mult mai mare decât Lefties în ceea ce privește vânzările și numărul de magazine.
Lefties este în creștere pe piața de origine din Spania, precum și în Portugalia, într-un moment în care mulți consumatori fac tranzacții în scădere, iar prețurile scăzute ale Shein pun presiune asupra rivalilor.
În Spania, unde Lefties are 25 de magazine conform site-ului său web, a crescut de la aproximativ 3,5 milioane de clienți în 2019 la 5 milioane de clienți în 2023, ceea ce plasează marca chiar în urma Shein, cu 5,2 milioane, pe baza estimărilor firmei de cercetare de piață Kantar.
CITEȘTE ȘI Grecia impune un impozit suplimentar multinaționalelorPrezența Lefties pe mai multe piețe emergente sugerează că este o modalitate pentru Inditex de a servi cumpărătorii care ar putea fi mai puțin dispuși să se bucure de Zara, a declarat Swetha Ramachandran, un manager de portofoliu la Artemis Fund Managers din Londra, al cărei fond investește în Inditex.
Impactul Shein asupra pieței fast fashion și modul în care Inditex poate concura cel mai bine împotriva acesteia sunt teme care continuă să apară în întâlnirile cu managementul Inditex, a adăugat Ramachandran.
Shein este cel mai mare retailer de fast fashion din lume, cu o cotă de piață estimată la 18%, potrivit Coresight Research.
Pe Instagram și TikTok, Lefties folosește strategii similare cu Shein, prezentând micro-influeceri în majoritatea postărilor sale - în contrast cu estetica de înaltă modă a marketingului de social media al Zara.
Lefties este încă inclusă la Zara în rapoartele financiare ale Inditex, ceea ce înseamnă că rezultatele sale nu sunt publice. Inditex nu a răspuns la întrebările Reuters despre vânzările și strategia Lefties.
Compania a spus că brandul oferă propriile sale colecții pentru femei, bărbați și copii de mai bine de două decenii.