Quadrant-Amroq Beverages SRL (îmbuteliatorul Pepsi) a pierdut, în urma unei hotărâri care poate fi atacată cu recurs, procesul prin care a contestat o amendă de 5,98 milioane de lei aplicată de Consiliul Concurenței în decembrie 2018, pentru că, alături de alți retaileri, s-ar fi înțeles să-și coordoneze politica de prețuri.
Și Star Foods EM SRL (divizia Snacks a PepsiCo) a pierdut, într-un alt dosar, procesul prin care a contestat o amendă de 3,93 milioane de lei.
CITEȘTE ȘI 2,3 milioane de euro economisiți ca urmare a integrării tehnologiilor IT pentru optimizarea proceselor logisticeÎnainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
CITEȘTE ȘI Avantaj Client 8.087 euro TVA inclus pentru Sprinter 314 CDI Furgon, 11 mc, cu tracțiune față. Îndreaptă-te spre reușită!În afară de Quadrant și Star Foods, Consiliul Concurenței a mai sancționat Auchan Romania - 36,563 milioane de lei (cea mai mare amendă), Carrefour România - 26.995.645 lei, Romania Hypermarche (Cora) SA - 12.410.834 lei, Strauss România SRL (cel mai important producător local de cafea, deținătorul mărcilor Doncafé și Amigo) - 1.785.767 lei și Nelson Prod SRL (producător și distribuitor de înghețată și lipie libaneză) - 43.113 lei.
Carrefour România a recunoscut fapta, beneficiind astfel de o reducere a amenzii.
CITEȘTE ȘI Cum să profiți de prețurile speciale ale pachetelor de service BMW CITEȘTE ȘI Moneda Elrond eGold debutează pe eToroX, la scurt timp după anunțul lansării aplicației de plăți internaționale MaiarÎn urma investigației a fost sancționată încălcarea atât a regulilor naționale, cât și a regulilor europene de concurență, pentru fixarea prețurilor de revânzare (de raft) în cadrul promoțiilor desfășurate de retaileri.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Surpriză: eMAG face un pas înapoi - a cedat operarea business-ului de e-commerce din Polonia
Consiliul Concurenței a constatat că, în anumite cazuri, prețurile de vânzare la raft nu ar fi fost stabilite conform regulilor de piață prin raportul dintre cerere și ofertă, ci furnizorul și retailerul ar fi stabilit un preț fix sau minim pentru revânzarea produselor către consumatorul final.
Această practică ar fi condus la prețuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă prețul sub limita stabilită cu furnizorul.
Aceasta este a doua investigație derulată de autoritatea de concurență, finalizată cu sancțiuni, pe piața comercializării de produse alimentare.
CITEȘTE ȘI Carrefour se extinde cu un nou hipermarket în România
În anul 2015, autoritatea de concurență a sancționat retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image și furnizorii acestora cu amenzi în valoare totală de aproximativ 35 milioane de euro pentru fixarea prețurilor, în perioada 2005-2009.
Amenzile au fost încasate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).
Unele companii sancționate au contestat sancțiunile Consiliul Concurenței, procesele aflându-se pe rolul instanțelor. În cazul Auchan Romania, compania a pierdut la prima instanță, cu posibilitate de apel.