Ikea vinde active imobiliare de un miliard de dolari în Europa

Ikea vinde active imobiliare de un miliard de dolari în Europa
scris 18 mai 2016

Ikea intenționează să obțină 900 de milioane de euro (un miliard de dolari) în urma vânzării în Europa a unor parcuri de retail care găzduiesc magazinele companiei suedeze, au declarat, pentru Bloomberg, surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.

Ikea, cel mai mare distribuitor mondial de mobilă, a angajat compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield pentru vânzarea activelor, susțin sursele.

Urmărește-ne și pe Google News

Josefin Thorell, purtător de cuvânt al Ikea, a confirmat că firma intenționează să vândă în Europa 27 de parcuri de retail, dar nu a vrut să precizeze valoarea estimată a tranzacției. În Germania se găsesc 12 dintre parcurile de retail ce urmează să fie vândute, restul fiind în Cehia, Polonia, Suedia, Franța, Finlanda și Elveția, a precizat Josefin Thorell.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

După finalizarea tranzacției, Ikea va mai avea în Europa 25 de parcuri de retail.

Deputații au decis să nu modifice legea care obligă marile magazine să vândă 51% alimente locale. Reacția AMRCR CITEȘTE ȘI Deputații au decis să nu modifice legea care obligă marile magazine să vândă 51% alimente locale. Reacția AMRCR

Purtătorul de cuvânt al Cushman & Wakefield a refuzat să comenteze informația.

Cumpărătorii investesc masiv în centrele comerciale din Europa, pentru a beneficia de redresarea regiunii și majorarea valorii proprietăților imobiliare. Anul trecut s-au vândut centre comerciale în valoare de aproximativ 69 miliarde de euro, cu 31% mai mult decât în 2014, conform datelor CBRE Group Inc.

Ikea Group, care operează majoritatea centrelor Ikea pe plan global, are ca obiectiv vânzări anuale de 50 miliarde de euro până în 2020, prin extinderea rețelei de magazine, a ofertelor online și lansarea de noi colecții. De asemenea, marile piețe emergente, inclusiv India, ar urma să fie o sursă importantă de majorare a veniturilor grupului suedez.

Retailerul, ale cărui vânzări sunt considerate un barometru al consumului mondial, are 315 magazine în 28 de țări, cele mai mari piețe ale sale fiind Germania, SUA și Franța.

Magazinul Ikea din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a țară, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010, a fost operat în sistem de franciză locală, iar după aceea Ikea România a devenit parte din Ikea Group.

Sursa:Agerpres

viewscnt
Afla mai multe despre
ikea
active
vinde
magazinele