IKEA a înregistrat, în anul de catalog 2016 (1 septembrie 2015-31 august 2016), al doilea record ca vânzări de la deschiderea magazinului din București în 2007, de 514,6 milioane lei fără TVA (circa 116 milioane euro) reprezentând o creștere de 21,2% față de anul anterior, a anunțat, marți, compania.
”În acest an financiar, magazinul IKEA din București a avut vânzări record și a adus o creștere solidă României și regiunii IKEA SEE. Aceasta se datorează în primul rând creșterii serviciului IKEA Comenzi online, care ne-a depășit așteptările”, a declarat Stefan Vanoverbeke, Country Retail Manager IKEA South East Europe.
Peste 17,3 milioane de produse IKEA au intrat în casele românilor în anul financiar 2016. Dintre acestea, 79,5% au fost produse de mobilier și 20,5% accesorii și decorațiuni. Dintre obiectele de mobilier, familia BESTÅ pentru camera de zi a avut cel mai mare succes, cu peste 80.000 de produse vândute. În departamentul de decorațiuni și accesorii, familia de farfurii OFTAST a avut cele mai bune vânzări, cu peste 311.000 de bucăți.
În anul financiar 2016 au fost înregistrate 103.975 de comenzi online, o creștere de peste 140% a vânzărilor generate în comparație cu anul financiar 2015. Cele mai multe comenzi au venit din București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Constanța.
CITEȘTE ȘI Ikea investește 80 milioane euro pentru al doilea magazin din București. Când va fi deschis”Datorăm mare parte din succesul acestui an serviciului IKEA Comenzi online și creșterii sale incredibile: peste 140% mai mult în comparație cu anul precedent. Acesta este motivul pentru care principala prioritate în următorul an va fi să lucrăm la introducerea unor tarife fixe, pentru a simplifica și crește transparența și pentru a îmbunătăți calitatea serviciilor”, a adăugat Stefan Vanoverbeke.
Datele mai relevă că 3,2 milioane de oameni au vizitat magazinul și 6,6 milioane de vizitatori unici au accesat site-ul IKEA.ro.
În anul financiar 2016, vânzările IKEA FOOD au reprezentat 6,3% din vânzările totale ale IKEA România. Mai mult, magazinul IKEA din București a vândut cele mai multe prăjituri Almondy din lume (297.000 de bucăți), iar produsele din pește sunt 100% certificate ASC/MSC.
Numărul total de angajați din anul financiar 2016 a fost 569. Dintre aceștia, 264 lucrează pentru companie de peste cinci ani.
În urma rezultatelor obținute la IKEA România, fostul manager al magazinului IKEA din București, Vladimir Moga, va conduce de acum magazinul IKEA din Belgrad, care va fi deschis în vara anului 2017.
În anul financiar 2016, magazinul IKEA din București a investit 2,5 milioane de euro în 2016 pentru eficiența energetică a clădirii, parte dintr-un proiect de modernizare a întregului magazin, ce s-a desfășurat în ultimii 6 ani.
Magazinul IKEA Romania în cifre:
• Totalul de vânzări IKEA România (fără TVA): 514.661.610 lei
• Vânzările IKEA FOOD: 32.327.535 lei (fără TVA)
• Numărul de produse vândute: 17,3 milioane
• Numărul de vizitatori în magazin: 3.246.389
• Numărul de angajați: 569
• Salariul minim brut în IKEA România: 2.000 lei
• Cea mai vândută familie de mobilier: Familia BESTO, cu 80.000 de bucăți vândute
• Numărul de vizitatori www.IKEA.ro: 6.616.069
• Numărul de chifteluțe vândute la restaurantul IKEA: 5.284.615 chifteluțe, 100 de tone (70% suedeze, 15% vegetariene și 15% de pui)
• Numărul de hot-dog vânduți: 3.004.111
• Kilometri de hot-dog vânduți: 541 km
Al doilea magazin IKEA din București va fi deschis la sfârșitul anului 2018 pe Bulevardul Theodor Pallady.
IKEA este o companie de retail mobilier și decorațiuni fondată în 1943 de omul de afaceri suedez Ingvar Kamprad.
Compania deținea, în august 2014, peste 376 de magazine în 47 de țări sau teritorii, dintre care 40 de magazine erau francize. Din total, 255 magazine sunt în Europa, 51 în America de Nord, 35 în Asia, 12 în Orientul Mijlociu și 7 în Australia.
În Europa, cele mai multe magazine le are în Germania și Franța. IKEA mai deține 9 magazine în Polonia, 4 în Cehia, 2 în Ungaria și câte unul în Croația, Slovenia și Bulgaria.