Retailerul de bricolaj Hornbach, care deține șase magazine în România, a investit în cei zece ani de prezență pe piața locală 145 milioane euro, au anunțat miercuri reprezentanții companiei, în cadrul unei conferințe de presă. Compania intenționează să lanseze în prima jumătatea a anului viitor un magazin online în România, în care vor fii disponibile toate produsele din magazinle offline ale Hornbach.
“Timpurile se schimbă, apare tehnologia. Vom deschide un magazin online în România în 2018, în prima jumătate a anului”, a declarat, directorul general al Hornbach România, Mugurel-Horia Rusu.
Compania nu a furnizat cifre legate de investiția în magazinul online din România, motivând că multe investiții ale companiei se fac centralizat, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“În trecut am alocat în jur de 50 de milioane de euro pe an în investițiile pentru online la nivelul întregului grup, iar anul acesta ne gândim la o cifră de 60 de milione de euro”, a afirmat președintele consiliului de administrație al Hornbach Management AG, Albrecht Hornbach.
Compania a precizat că Hornbach va continua să se extindă pe piața românească, iar în prezent caută terenuri în orașe mari din România precum Constanța, Iași sau Cluj-Napoca.
“Nu este simplu să găsești terenuri, deoarece sunt scumpe și greu de găsit”, a explicat Rusu.
Anul trecut, Hornbach România a înregistrat o cifră de afaceri de circa 141 milioane euro, în creștere cu 16,3% față de 2015, arată datele publicate de companie.
Hornbach are 156 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit în nouă țări din Europa, dintre care șase în România (București Berceni, București Militari, București Balotești, Brașov, Timișoara și Sibiu).
Hornbach își dispută piața românească de distribuție a materialelor de construcții și bricolaj cu trei companii autohtone - Dedeman, Arabesque și Ambient -, plus alte patru multinaționale - Praktiker, Kingfisher (a cumpărat Bricostore), Leroy Merlin (a cumpărat bauMax) și Mr. Bricolage.
Hornbach a anunțat la sfârșitul lunii mai că va ajunge să reducă, din iunie, cu până la 90% volumul de produse din lemn achiziționate de la firma austriacă Holzindustrie Schweighofer, urmând să renunțe complet la serviciile acesteia în 2018 dacă Schweighofer nu va lua certificarea Forest Stewardship Council (FSC).
Retailerul de bricolaj german a anunțat la sfârșitul anului trecut,că din luna ianuarie 2017 urma să renunțe la contractul cu Holzindustrie Schweighofer în ceea ce privește comercializarea lemnului de construcții și a celui rindeluit.
De la începutul anului și alți retaileri precum Leroy Merlin sau Brico Depot au renunțat la aprovizionarea cu produse din lemn de la compania austriacă.