Lanțul american de îmbrăcăminte Gap Inc (GPS.N) intensifică utilizarea roboților în depozitele sale pentru asamblarea comenzilor online, astfel încât să poată limita contactul uman în timpul pandemiei coronavirusului, relatează Reuters.
La începutul acestui an, Gap încheiase un acord pentru a mări de trei ori numărul de roboți utilizați, la 106, până în toamnă. Ulterior, America de Nord a fost lovită de pandemie, compania fiind nevoită să închidă toate magazinele din regiune, inclusiv cele ale Banana Republic, Old Navy și ale altor mărci. Între timp, depozitele sale s-au confruntat cu un număr mai mare de comenzi online și cu mai puțin personal pentru a le îndeplini, din cauza regulilor de distanțare socială puse în aplicare, scrie News.ro.
”Nu am putut să aducem mai mulți oameni în centrele noastre de distribuție în condiții de siguranță. Așa că am apelat la Kindred AI, vânzătorul care vinde utilajele, pentru a întreba: ”Le putem primi mai devreme?”, a spus Kevin Kuntz, vicepreședintele pentru logistică al Gap la nivel global.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Căutarea de componente pentru stațiile robotizate nu a fost simplă sau ieftină, a declarat Marin Tchakarov, directorul operațional al Kindred. Însă startup-ul a livrat 10 stații robotizate în depozitul Gap de lângă Nashville, Tennessee, și 20 în apropiere de Columbus, Ohio, planul fiind de a finaliza livrările la patru dintre cele cinci depozite americane ale Gap până în iulie, cu mai multe luni înainte de termen, a spus el.
Kuntz a spus că fiecare robot se ocupă de activitățile efectuate de obicei de patru persoane.
Informațiile de acest tip ilustrează modul în care pandemia poate accelera automatizarea în industria de retail.
Companiile, inclusiv Gap și Amazon.com, au folosit de mult timp astfel de sisteme pentru o serie de sarcini, precum mutarea articolelor pe podelele depozitului. Diverse noi tehnologii sunt capabile să înlocuiască roluri de casiere, de ambalare a cutiilor și de ridicare a obiectelor pentru care sunt angajați milioane de lucrători din SUA.
Firma RightHand Robotics a ajutat Walmart să gestioneze mai multe comenzi online printr-o utilizare mai mare a mașinilor sale de ridicat, care au fost introduse în mai multe unități ale companiei, a spus o persoană familiară situației. Walmart nu a răspuns cererilor de comentarii.
De asemenea, Amazon se bazează mai mult pe automatizare în această perioadă pentru sortarea articolelor pe care lucrătorii din depozit le-au despachetat, astfel încât angajații să nu fie nevoiți să se apropie prea mult unii de alții.
Presiunea pentru eficientizarea rețelelor de distribuție va crește probabil pentru comercianții cu amănuntul, din cauza problemelor financiare provocate de pandemie.
Luna trecută, Gap a anunțat că se confruntă cu un deficit de numerar, compania fiind nevoită să împrumute 2,25 miliarde de dolari. Trei sferturi din veniturile sale din ultimul an fiscal au provenit de la peste 3.300 de magazine fizice, majoritatea fiind închise săptămâni întregi.
Kindred și Gap au subliniat că tehnologia robotică are rolul de a a completa activitatea lucrătorilor, nu de a-i înlocui. Gap continuă să caute angajați și echipamente pentru depozitele sale.