Sute de muncitori și utilaje muncesc de zor la exteriorul și interiorul celui mai nou mall din Capitală – ParkLake din cartierul Titan, care se va deschide oficial mâine, 1 septembrie. 2.000 de muncitori au lucrat la construcția centrului comercial, care a durat 2 ani și jumătate și a însemnat o investiție de 180 milioane euro a companiilor Sonae Sierra și Caelum Development.
Clădirea este funcțională, dar încă se lucrează la finisaje și amenajare interioară și exterioară, în 1 septembrie, doar 160-165 de magazine, din cele 220, fiind pregătite pentru deschidere.
ParkLake are o suprafață de 70.000 metri pătrați și este închiriat în proporție de 97%, dezvoltatorii proiectului arătând că poartă discuții cu potențiali chiriași, iar în umătoarele luni centrul comercial va ajunge să fie închiriat 100%. Centrul comercial are și 23 de restaurante, un cinematograf și 2.450 de locuri de parcare situate în subteran.
În total, în cadrul centrului comercial vor lucra circa 2000 de angajați.
Targetul ParkLake pentru primul an de activitate este să genereze vânzări de 200 milioane euro.
Printre brandurile care inaugurează noi magazine se numără H&M, toate brandurile Inditex din Romania (Zara, Massimo Dutti, Zara Home, Oysho, Bershka, Stradivarius și Pull & Bear), Debenhams, Koton, LPP Group cu toate cele cinci branduri (Reserved, Mohito, SinSay, House și Cropp), Geox, Il Passo, Aldo, Piazza Italia, CCC, Swarovski, Splend'or, B&B, Douglas, Sephora, Yves Rocher, MaxiToys, Cărturești, WorldClass, Altex, Hervis, IPB și Lem’s.
Acestora li se alătură și branduri noi, precum Forever 21, Play Park, Lanidor și Lynne.
De asemenea, Carrefour va deschide al 11-lea hipermarket din București și al 30-lea din țară. Unitatea va avea o suprafață de 7.800 de metri pătrați și 350 de angajați.
Potrivit reprezentanților ParkLake, 30% din brandurile prezente în centrul comercial sunt românești.
Aceștia nu au dorit să dea detalii despre așteptările privind veniturile din chirii sau numărul de vizitatori.
În ceea ce privește posibilitatea extinderii în viitor a centrului comercial, Ingo Nissen, Managing Director al Sonae Sierra, responsabil cu proiectele de dezvoltare din România, spune că speră să obțină ”opțiunea unei extinderi” de la autoritățile locale, iar că o posibilă extindere ar putea fi luată în calcul peste 5-10 ani în funcție de evoluția mall-ului.
CITEȘTE ȘI Profitul NEPI, proprietarul Mega Mall și Promenada, a scăzut cu 42% în primul semestru, la 66,9 milioane euroSonae Sierra și Caelum Development au finanțat o parte din investiție cu credite de 83 de milioane euro de la un grup de bănci format din OTP Bank PLC, OTP Bank România, și Hypo Noe Gruppe Bank AG.
Principalii competitori ai ParkLake sunt Mega Mall, București Mall și Sun Plaza.
Sonae Sierra este o companie prezentă în 15 țări de pe trei continente: Portugalia, Algeria, Azerbaijan, Brazilia, Columbia, Germania, Grecia, Italia, Maroc, România, Rusia, Slovacia, Spania, Tunisia și Turcia. Sonae Sierra deține 44 de centre comerciale cu o valoare de piață de peste 6 miliarde de euro și deține sau administrează 85 de centre comerciale cu o suprafață totală de 2,3 milioane metri pătrați și aproximativ 9.000 de chiriași.
Compania mai deține două terenuri în România, la Craiova și Ploiești, dar Ingo Nissen a arătat că nu au încă planuri concrete de anunțat pentru acestea.
Despre Ploiești el spune că este o situație complicată, piața de centre comerciale fiind aglomerată, și nu exclude discuții pentru o posibilă vânzare a terenului.
Referitor la alte proiecte, Nissen a arătat că Sonae Sierra se va extinde doar dacă vor exista oportunități.
Caelum Development este o companie specializată în investiții și dezvoltare imobiliară, deținută de un grup privat de investitori irlandezi cu peste 15 ani experiență pe piața europeană de real estate. Având sediul central în Varșovia, Grupul Caelum are un portofoliu extins de 36 de proiecte în Europa și include 21 de centre de retail cu o suprafață brută de 200.000 metri pătrați.