AFI extinde mall-ul din București și speră ca anul viitor să înceapă construcția de locuințe în Bucureștii Noi

AFI extinde mall-ul din București și speră ca anul viitor să înceapă construcția de locuințe în Bucureștii Noi
Ana Maria Petcana
Ana Maria Petcana
scris 30 aug 2016

Centrul comercial AFI Cotroceni va fi extins cu circa 6.000 de metri pătrați, la 90.000 de metri pătrați, noua suprafață urmând să cuprindă o serie de magazine, a căror lansare este estimată pentru 2017. Tot anul viitor, compania speră să înceapă construcția la proiectul rezidențial din Bucureștii Noi, care va cuprinde în primă fază 250 de locuințe.

”Am avut câteva extinderi în anii anteriori (H&M, Reserved, Starbucks), iar acum derulăm cel mai amplu proiect de extindere a centrului comercial AFI, care va crește suprafața cu circa 6.000 metri pătrați GLA, și va ajunge la 90.000 de metri pătrați GLA, va fi cel mai mare și diversificat mall din România. Am început lucrările în urmă cu cîteva luni și estimăm ca în 2017 să fie deschise primele magazine”, a declarat David Hay, directorul general al AFI Europe.

Urmărește-ne și pe Google News

El a precizat că nu este încă stabilit numărul de magazine, dar vor fi câteva surprize.

DOCUMENT AFI pregătește vânzarea a 3 dintre cele 5 clădiri de birouri din zona Cotroceni CITEȘTE ȘI DOCUMENT AFI pregătește vânzarea a 3 dintre cele 5 clădiri de birouri din zona Cotroceni

Extinderea este localizată în zona parcării, în spatele culoarului E, iar locurile de parcare care vor fi eliminate aici, vor fi suplimentate la etajele superioare.

Întrebat ce părere are despre deschiderea centrului comercial ParkLake, Hay a arătat că AFI Cotroceni nu va fi afectat, probleme ar trebui să-și facă Mega Mall.

”Salutăm orice competitor și asta ne forțează să fim mai buni. Deschiderea Mega Mall nu ne-a afectat deloc, din contră de atunci ne-a crescut numărul de vizitatori. Mega Mall ar trebui să se teamă mai mult de ParkLake. În estul Bucureștiului, în nord și în centru sunt multe centre comerciale și va fi o adevărată luptă între ele, dar aici în vest noi ne vom păstra poziția dominantă”, a mai spus Hay.

Șeful AFI Europe spune că centrul comercial performează bine, ceea ce se reflectă în rezultatele financiare de anul trecut și de la șase luni, când retailerii au raportat vânzări cu 14% mai mari. El crede că această evoluția va continua până la sfârșitul anului, dar și în anii următori.

Vânzările retailerilor din AFI Palace Cotroceni au ajuns la 112 milioane de euro în primul semestru al acestui an.

Numărul vizitatorilor din mall a crescut cu 5,5%, cu o rată de ocupare a centrului comercial de aproape 99%. AFI Palace Cotroceni cuprinde peste 300 de magazine ale brandurilor locale și internaționale, vizitate în medie de 50.000 de clienți pe zi.

Referitor la celelalte proiecte din București, Hay arată că s-au început lucrările la AFI TECH PARK București, un parc de business clasa A cuprinzând 50.000 mp GLA, amplasat în imediata apropiere a hotelului J.W. Marriott și a Palatului Parlamentului, și speră ca anul viitor să demareze și proiectul rezidențial din Bucureștii Noi, care va cuprinde în prima fază 250 de locuințe.

FOTO AFI Palace Cotroceni deschide la 1 septembrie un parc de aventură indoor, investiție de 200.000 euro CITEȘTE ȘI FOTO AFI Palace Cotroceni deschide la 1 septembrie un parc de aventură indoor, investiție de 200.000 euro

Proiectul din Bucureștii Noi a fost întârziat de neînțelegerile cu Primăria București și Primăria Sectorului 1, pe care AFI le-a chemat în instanță. Terenul cumpărat de companie în 2007 se află într-o zonă din aria protejată a Parcului Bazilescu. Proiectul presupune și construcția unui centru comercial.

Hay estimează că principalii clienți pentru apartamentele din Bucureștii Noi sunt angajații din IT, care sunt plătiți peste medie, iar companiile din acest sector ”se extind ca nebunele”.

De asemenea, Hay estimează că birourile AFI 4&5 vor ajunge la un grad de ocupare de 100% până la sfârșitul anului, de la puțin peste 70% în prezent.

AFI Europe România a raportat un venit operațional net de 22,2 milioane de euro din activele sale generatoare de venit din România pe parcursul primelor 6 luni ale anului, reprezentând o creștere cu 13,1% în comparație cu prima jumătate a anului 2015.

viewscnt
Afla mai multe despre
afi cotroceni
extindere
lansare