Coca-Cola își schimbă strategia și lansează pe piață, inclusiv în România, un produs propriu de ceai, Fuzatea, după ce parteneriatul de peste 15 ani cu Nestle, împreună cu care comercializa brandul Nestea, s-a încheiat la începutul acestui an. Grupul elvețian Nestle a decis să producă Nestea independent, gigantul american Coca Cola, ca și rivalul PepsiCo, fiind însă conștient că trebuie să adauge în portofolii mai multe băuturi fără cola, pentru a se adapta tendinței cumpărătorilor de îndepărtare de băuturile răcoritoare tradiționale.
Coca-Cola și Nestle comercializau împreună ceaiurile Nestea în peste 52 de țări din America, Asia și Europa, inclusiv în România, prin compania mixtă Beverage Partners Worldwide (BPW).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Beverage Partners Worldwide și-a încetat activitatea pe 1 ianuarie 2018.
“Piața ceaiurilor gata de băut a evoluat și Nestle crede că este un moment potrivit ca să producă Nestea independent”, se arăta într-un comunicat Nestle din urmă cu aproape 1 an.
Nestle a acordat Coca-Cola licență pentru producerea și distribuția ceaiurilor Nestea exclusiv pe piețele din Canada, România, Spania, Andorra, Portugalia, Ungaria și Bulgaria. În celelalte țări, marca va fi vândută de Nestle prin divizia Nestle Waters.
Conform brandprivat.ro, Coca-Cola a renunțat la majoritatea aromelor ceaiurilor Nestea, păstrând doar cele mai bine vândute, piersică și lămâie. Celelalte arome Nestea aflate acum în magazine vor fi vândute până la epuizarea stocurilor.
Coca Cola a lansat Fuzatea în 2012, iar acum intră și pe piața europeană, cu variantele Black Icetea Lemon Lemongrass, Black Icetea Peach Hibiscus, Green Icetea Lime Mint, Black Icetea Forest Fruits și Black Icetea Mango Pineapple.
Brandul Fuzetea este lansat simultan în 37 de țări.
CITEȘTE ȘI Numărul căutărilor pe eMAG a crescut în acest an, cu 65%. FOTO Exemple de căutări: naic, elgi, smartvaci, hensfriÎn primăvara anului trecut, Coca-Cola a anunțat că va dezvolta noi băuturi, în condițiile în care declinul volumului vânzărilor de băuturi răcoritoare și fluctuațiile cursului valutar au continuat să influențeze negativ vânzările.
Coca-Cola și compania rivală PepsiCo încearcă să adauge în portofolii mai multe băuturi fără cola, pentru a se adapta tendinței cumpărătorilor de îndepărtate de băuturile răcoritoare tradiționale.
Consumul pe cap de locuitor de băuturi răcoritoare carbonatate din SUA a scăzut în 2016 la cel mai redus nivel din ultimii 31 de ani.
În ianuarie anul trecut, Nestle a anunțat că a modificat compoziția ceaiurilor Nestea comercializate în SUA, ca răspuns la “cerințele consumatorilor”. Noua gamă de băuturi are un conținut redus de fructoză, nu conține coloranți și arome artificiale și nici ingrediente modificate genetic.
Nestle nu a specificat dacă va urma aceeași strategie și în ceea ce privește ceaiurile Nestea vândute pe celelalte piețe.