Lanțul de restaurante de fast-food Uncle John, deținut de către antreprenorii Dan Ioan, Alexandru Lascăr, Kanabe Robert și Marius Preodișteanu, numără în prezent 8 unități, dintre care 6 sunt proprii (5 în București și una în Pitești) și două în franciză (Pitești). Ultimul restaurant propriu a fost inaugurat anul acesta, în Pitești, în cadrul Argeș Mall, sub un nou concept.
„Anul viitor vrem să mai deschidem două restaurante proprii în mall-uri din București. Mai sunt cel puțin trei zone foarte bine definite în care oamenii își doresc să ajungem. Dar, ca plan pentru București, ne-am dorit să ajungem la 10 locații în următorii ani”, spune, pentru Profit.ro, Alexandra Lascăr, Managing Partner Uncle John.
Investiția în deschiderea celor două restaurante s-ar ridica la aproximativ 200.000 de euro.
„Noi am targetat mall-urile, pentru că activitatea noastră se pretează mai bine acolo, iar rata de a aduce clienții în mall este mult mai mare”, spune aceasta.
În afara Capitalei, planurile companiei sunt de a continua extinderea prin francize.
„Cel mai probabil, în afara Bucureștiului vor fi majoritar francize. Nu luăm în considerare momentan extinderea de restaurante proprii, pentru că preferăm să funcționeze foarte bine lucrurile aici, în București. E destul de greu în industria HoReCa să gestionezi un business de la distanță, unde fluxul de personal e destul de complicat.
CITEȘTE ȘI Nestlé urcă vânzările în RomâniaDar tot primim cerințe de dezvoltare pe partea de francize în țară, din orașe precum Iași, Brașov, Galați, Bacău, Oradea. Noi suntem deschiși către deschiderea de noi francize în toată țara. Targetul nostru ar fi să ajungem undeva la 30 de francize în toată țara, în următorii 3 ani și estimăm să deschidem aproximativ 10 francize pe an”, precizează Alexandra Lascăr.
Primul restaurant Uncle John a fost inaugurată în 2016, în București, iar din 2018 a început să se extindă și în sistem de franciză.
„În curând sărbătorim aproape 10 ani și am decis să facem un design nou restaurantelor. Asta s-a întâmplat cu deschiderea locației din Pitești, unde avem concept nou, iar recent am renovat locația de la Plaza România și cea din Park Lake. Urmează și restaurantul din San Plaza până la finalul anului sau începutul anului următor. În remodelare, investiția se ridică undeva la în jur de 35.000 euro per restaurant, iar în total se va ridica la circa 150.000 de euro”, mai spune Alexandra Lascăr.
Anul trecut, Uncle John a avut vânzări de 3 milioane de euro. Pentru 2024, Alexandra Lascăr estimează o creștere a cifrei de afaceri cu 10-15%, iar în 2025 deschiderea de noi restaurante va majora afacerile companiei cu 20-30%.
Un restaurant Uncle John are în medie circa 100 de clienți pe zi.
„Locația cu cele mai mari vânzări este cea din Park Lake, urmată de cea din Sun Plaza, Auchan Drumul Taberei, Plaza România și Militar Shopping Center. Bonul mediu a ajuns la 84 de lei, dar a crescut pe fondul inflației”, afirmă Alexandra Lascăr.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO - TED’s Coffee discută cu fonduri de investiții o extindere agresivă. Posibilă vânzare a pachetului majoritarCompania are în vedere și atragerea unui investitor, dar și un potențial exit.
„Ne-am tot gândit la atragerea unui investitor și, probabil după ce o să mai creștem puțin, vom putea lua în considerare și acest aspect. Momentan nu ne gândim la exit, dar, dacă o să ajungem să ne extindem, adică să luăm un partener și să creștem suficient, da, de ce nu”, mai precizează ea.
Uncle John se axează în principal pe vânzarea de burgeri.