Compania de modă rapidă Forever 21 le cere proprietarilor de spații comerciale din Statele Unite o reducere a chiriilor pentru magazinele sale, deoarece vânzările scad și are dificultăți să țină pasul cu concurenții mai abili, precum companiile chineze Shein și Temu, potrivit CNBC.
Retailerul, care are peste 380 de magazine în SUA, le-a cerut unor proprietari să-i reducă chiria cu până la 50%, au declarat pentru CNBC oameni familiarizați cu problema, scrie News.ro.
Deși compania se confruntă cu dificultăți financiare, încă nu a angajat consilieri și nu are în vedere declararea unui al doilea faliment, au spus osursele.
Forever 21 lucrează pentru a-și restructura numeroasele contracte de închiriere, astfel încât să poată reduce costurile, au spus ei.
Forever 21 se confruntă cu o serie de probleme care i-au afectat de mult afacerea. Funcționează pe piața de modă rapidă din ce în ce mai saturată, au spus sursele, care au adăugat, de asemenea, că retailerul se luptă să gestioneze inventarul și să înțeleagă și să răspundă consumatorilor săi.
Problemele retailerului vin după ce acesta a depus cerere de protecție în caz de faliment în 2019 și a fost cumpărat ulterior de un consorțiu care include compania de management al mărcii Authentic Brands Group și proprietarii Simon Property Group și Brookfield Property Partners.
Când compania a cerut protecție împotriva falimentului, avea peste 800 de magazine la nivel global.
La fel ca mulți retaileri, amprenta masivă a magazinelor Forever 21 a cântărit asupra bilanțului său atunci când a depus pentru prima dată cerere de protecție în caz de faliment.
Retailerul s-a extins prea repede în timpul fazei de creștere, lăsându-l incapabil să investească în lanțul său de aprovizionare și să răspundă rapid la tendințele în schimbare.
Închiderea a sute de magazine după depunerea cererii de protecție în caz de faliment nu a rezolvat problemele. Poziția financiară a Forever 21 a afectat, de asemenea, performanța operatorului său Sparc Group - societatea mixtă care include Authentic, Simon și, începând din vara trecută, gigantul de modă rapidă legat de China Shein.
CITEȘTE ȘI Acțiunile Zealand Pharma, concurentă a Novo Nordisc și Elli Lilly, au crescut, susținute de succesul unui medicament pentru slăbireSparc conduce operațiunile Forever 21, precum și câțiva alți retaileri anteriori falimentați, inclusiv Aeropostale, Brooks Brothers și Lucky Brand. Sparc a refuzat să comenteze pentru CNBC. Simon nu a returnat o cerere de comentariu.
Multe dintre problemele Sparc provin din dificultatea de a fuziona numeroase mărci vechi și de a încerca să-și centralizeze echipele, tehnologia, marketingul, comerțul electronic, aprovizionarea și lanțurile de aprovizionare, a spus una dintre persoane. Se luptă, de asemenea, cu problema derulării mărcilor care funcționează de mult timp în principal în mall-uri.
Contractele de închiriere scumpe pentru magazinele care au performanțe slabe în raport cu dimensiunea lor pot împovăra adesea bilanțurile comercianților cu amănuntul și epuizează numerarul.
Forever 21 și-a plătit în mod constant furnizorii cu întârziere în ultimul an, potrivit datelor de la Creditsafe, o platformă de business intelligence care analizează riscurile financiare, juridice și de conformitate ale companiilor.
Datele arată că modelele de plată ale Forever 21 către furnizori au fluctuat, unele facturi fiind restante cu peste 70 de zile la sfârșitul anului 2023, potrivit Creditsafe.
Multe companii, inclusiv multe care sunt sănătoase, lasă facturile neplătite timp de săptămâni sau luni, dar plățile întârziate pot semnala și probleme financiare mai mari.
Media industriei s-a situat între 12 și 13 zile în întârziere în ultimele 12 luni, a declarat purtătorul de cuvânt al Creditsafe, Ragini Bhalla.
În trecut, principalii rivali ai Forever 21 au inclus H&M și Zara. În zilele noastre, cei mai mari dușmani ai săi sunt comercianții cu amănuntul ultra-rapizi, precum Shein și Temu.
”Este o viteză cu care este aproape imposibil de concurat. Așadar, dacă juxtapui orice marcă care a fost acum aproximativ 20 de ani cu aceste noi companii de producție la cerere, modă rapidă... este ca și cum ai compara un telefon mobil din 2000 cu cel mai nou iPhone. Viteza, calitatea, totul este pur și simplu diferit”, a spus unul dintre oameni.
”De îndată ce cineva devine viral într-o ținută nouă pe TikTok, Shein o face imediat și niciun brand obișnuit nu poate ține pasul cu asta.”
La conferința ICR din ianuarie, CEO-ul Authentic Brands, Jamie Salter, a declarat că achiziționarea Forever 21 a fost ”probabil cea mai mare greșeală” a carierei sale, adăugând că a greșit și când nu a recunoscut mai devreme amenințarea competitivă reprezentată de Shein și Temu.