Brandul a deschis în 2022 o fabrică în regiunea Sibiului, cu aproximativ 100 de persoane, anunța atunci în premieră Profit.ro
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
“Intrarea pe piața din România este parte din strategia de extindere a brandului Calida până în 2025. Noua unitate de producție va fi un factor important în a continua extinderea operațiunilor companiei și în producerea de serii și loturi mai mici din toate categoriile noastre de produse, astfel încât să reducem și mai mult timpii de reacție.
Noua locație din UE oferă toate avantajele deja existente ale producătorului Calida care se va concentra în continuare pe distanțe scurte de distribuție, emisii scăzute și standarde sociale ridicate. În noul loc de producție, care va fi inaugurat în luna august, vor lucra aproximativ 100 de angajați”, au declarat atunci reprezentanții grupului Calida, pentru Profit.ro.
În intervalul 2022-2023, compania a urcat afacerile de la 2,9 milioane lei la 8,3 milioane lei, pentru ca anul trecut să scadă la 7,7 milioane lei.
Tot anul trecut a intrat însă direct pe pierderi mari, de peste 6,2 milioane lei, după ce în cei doi ani anteriori urcase câștigul de la 62.000 lei la 320.000 lei, relevă datele analizate de Profit.ro.
Datoriile au urcat de la 3,5 milioane lei la 5,3 milioane lei.
Holdingul, fondat în 1941 de Max Kellenberger și Joachim Palmers, deține în portofoliu mărcile de lenjerie intimă premium Calida, Cosabella, Aubade și Erlich Textile și brandul de mobilier de exterior Lafuma Mobilier. Compania se ocupă atât cu producerea articolelor vestimentare și de mobilier, cât și cu distribuirea și comercializarea acestora.
Brandurile Cosabella și Erlich Textile au fost achiziționate anul acesta, la scurt timp după ce Grupul Calida a vândut mărcile Millet și Lafuma Outdoor către Jean-Pierre Millet, investitor și nepotul fondatorilor Millet. El a preluat compania în parteneriat cu fondul de investiții Inspiring Sport Capital.
„Vânzarea Millet Mountain Group este un pas în plus către concentrarea Grupului Calida pe activitatea sa de bază, și anume a producției și comercializării de lenjerie intimă și mobilier. Acum vom căuta achiziții strategice pentru a ne crește în continuare poziția noastră puternică pe piață pe segmentul lenjeriei intime”, anunța Timo Schmidt-Eisenhart, CEO al Grupului Calida, la momentul finalizării tranzacției.
Grupul deține filiale în Ungaria, Germania, Franța, SUA, Tunisia, Țările de Jos și Marea Britanie.
Din toate țările în care este prezent grupul, cele mai multe vânzări au fost realizate în Germania, Franța și Elveția. Familia Kellenberger deține în prezent 33,5% din Calida Holding A.G., ca acționar majoritar.
Calida Holding este listată din 1987 pe SIX Swiss Exchange, a treia cea mai mare bursă de valori din Europa, în urma unei oferte publice inițiale (IPO).

















